شناسهٔ خبر: 23685 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقش مميزی در اعتماد مردم به آثار داستانی

عباس مخبر گفت: در هشت سال گذشته همان بلایی که بر سر اقتصاد و سیاست آورده شد، بر سر کتاب هم آمد و سخت‌گیری‌ها سبب شد بسیاری از کتاب‌ها چاپ نشوند. به باور این مترجم، این روزها اتفاقات خوبی در انتشار آثار داستانی رخ داده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مخبر گفت: در دولت قبل حوزه کتاب وضع نابسامانی داشت و سختگیری‌های بی‌مورد سبب شد که جلو چاپ کتاب‌های ارزشمند و درخشان گرفته شود. در واقع همان بلایی که بر سر اقتصاد و سیاست آوردند، بر حوزه کتاب هم آمد.

وی افزود: در یک سال اخیر در بخش فرهنگ خبرهای خوبی شنیدیم و اتفاقات خوبی رخ داده و امیدواریم امسال تحولی را در عرصه کتاب ببینم، اما هنوز تا بهبودی کامل اوضاع زمان داریم. تحول قابل ملاحظه‌ای را در زمینه ممیزی شاهد بوده‌ایم و امیدوارم تغییر نگرش در نگاه کتابخوان‌ها به وجود بیاید.

این مترجم اضافه کرد: نمی‌توان انتظار داشت که در هفته کتاب با چاپ چهار پنج پوستر اوضاع کتابخوانی تکانی بخورد. به گمانم مردم باید از لحاظ اقتصادی به ثباتی برسند تا وضع کتابخوانی نیز بهبود یابد.

مخبر ادامه داد: تجربه ثابت کرده که بحران کتابخوانی با اهدای بن کتاب حل نمی‌شود. این گونه اقدام‌ها گذرا و جزیی است، اما در هر حال امید داریم که وضع کتاب در دولت جدید بهتر شود.

عباس مخبر، مترجم و اسطوره‌شناس متولد ۱۹ تير ۱۳۳۲ شيراز است. «نظریه اجتماعی مدرن از پارسونز تا هابرماس» اثر یان کرایب، «توسعه یا چپاول، نقش دولت در تحول صنعتی» از پیتر اوانز، «روشنفکران ایران: روایت‌های یأس و امید» و «لیبرالیسم غرب: ظهور و سقوط،» اثر آنتونی آربلاستر از كتاب‌هاي اوست.

نظر شما