شناسهٔ خبر: 23682 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«هنر و فلاکت» درباره صادق هدایت

سه کتاب جدید در حوزه‌هاي نقد ادبی، سفرنامه و داستان کوتاه از سوی نشر ققنوس منتشر شد. در کتاب «هنر و فلاکت» اثر مرادحسین عباسپور داستانهای صادق هدایت از منظر پژوهش ادبی بررسي شده که به گفته مدیر روابط عمومی این انتشارات، منبعی غیر روانشناسانه و ادبی برای درک آثار این نویسنده ایرانی است. سفرنامه «ماهوان» نوشته «جی میلز» نیز درباره سفر دریاسالار و منشی خاقان چین به ایران از طریق جاده ابریشم است که به ویترین کتابفروشی رسیده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ به تازگی نشر ققنوس یک مجموعه داستان کوتاه با نام «حالم خوب نیست» از فائزه طباطبائی را به چاپ رسانده است. این مجموعه شامل ۱۴ داستان کوتاه است که در آن زندگی آدم‌های امروزی در فضای شهری روایت می‌شود، آدم‌هایی که بیش از هر چیز درگیر فضاهای روزمره‌شان هستند.

کتاب جدید دیگر این ناشر در حوزه نقد ادبی است.

مرادحسین عباسپور چند روایت درباره داستان‌های صادق هدایت دارد که آنها را در کتابی با عنوان «هنر و فلاکت» گنجانده است.
احمدتهوری، مدیر روابط عمومی نشر ققنوس، درباره محتوای این کتاب گفت: همواره داستان‌های صادق هدایت به لحاظ روانشناسی محل بحث و مناقشه بوده است. عباسپور داستان‌های هدایت را از دید یک پژوهشگر ادبی و با توجه به متن اصلی داستان‌ها بررسی کرده است.

سفرنامه «ماهوان» نوشته «جی میلز» با ترجمه سعید کریم‌پور یکی دیگر از آثار تازه انتشاریافته از نشر ققنوس است. این کتاب که یکی از مهم‌ترین منابع تاریخی برای مطالعه اوضاع فرهنگی و اجتماعی جنوب و جنوب شرقی آسیا به حساب می‌آید،‌ در قرن ۱۵ میلادی نوشته شده است. چنگ هو، دریاسالار و فرمانده کل ناوگان امپراتوری چین و منشی خاقان چین بوده که از طریق جاده ابریشم به ایران سفر می‌کند و همین سفر انگیزه نوشته شدن این سفرنامه را فراهم می‌کند. تهوری تاکید می‌کند که ماهوان برای نخستین بار در اختیار خوانندگان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

نظر شما