شناسهٔ خبر: 23680 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیشترین عناوین منتشرشده کتاب نسبت به جمعیت، مربوط به کدام کشور است؟

به نسبت جمعیت، ناشران انگلیسی بیشترین تعداد عناوین کتب منتشره در جهان را در سال 2013 داشته‌اند و این در حالی است که مطابق آمار انجمن بین‌المللی ناشران، صنعت نشر 151 میلیارد پوندی بالاتر از صنعت فیلم و مجله قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ انجمن بین‌المللی ناشران در گزارش سالانه خود نوشت: ناشران به ازای یک‌میلیون جمعیت در انگلیس، بیش از ۲۸۷۵ عنوان کتاب جدید منتشر کرده‌اند که این رقم بیشترین رقم انتشار کتاب به نسبت جمعیت در جهان بوده و۱۰۰۰ عنوان بیشتر از کشور رده دوم است.

بر این اساس ناشران انگلیسی در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۸۴ هزار عنوان کتاب تازه و تجدید چاپ منتشر کرده اندکه در قاره اروپا رتبه اول را به خود اختصاص داد و فقط امریکا و چین به ترتیب با ۳۰۴۹۱۲ و ۴۴۴۰۰۰ عنوان جلوتر بوده‌اند.

درآمد ۴.۷ میلیارد پوندی ناشران انگلیسی در سال ۲۰۱۳ نیز قابل‌ملاحظه است، البته با این نکته که در مقایسه با ۲۰۱۲ رشدی نداشته است.

از طرف دیگر انگلیس بزرگ‌ترین بازار صادرات نشر را نیز با رقم ۱.۵ میلیارد پوند در اختیار دارد که این رقم برای امریکا ۱ میلیارد پوند (با ۷ درصد رشد) و اسپانیا با ۳۳۱ میلیون پوند(۵ درصد سقوط) بوده است.

ریچارد مولت،مدیر اجرایی انجمن بین‌المللی ناشران دراین‌باره می‌گوید: در پس پرده برتر شدن انگلیس عواملی چون زبان انگلیسی، خلاقیت، ابداع و پشتکار ناشران برای بازاریابی نهفته است که رعایت حق کپی‌رایت باعث ادامه این موفقیت‌ها شده است.

در مقایسه با صنعت فیلم‌سازی (با ۱۳۳ میلیارد پوند) و مجله(با ۱۰۷ میلیارد پوند درآمد) صنعت نشر در جهان ۱۵۱ میلیارد دلار بوده و از آن دو بالاتر است.

یونگ‌سوک‌چی، پرزیدنت انجمن بین‌المللی ناشران با اشاره به این موضوع که دیجیتالی شدن روندی است که در دهه اخیر دنبال شده اما در سال گذشته وارد فاز جدیدی از مشکلات مانند قیمت‌گذاری توسط آمازون، دعواهای کپی راست میان HathiTrust و Authors Guild copyright را در برگرفته است.

«جنز بامل» دبیرکل انجمن نیز از دعواهای آمازون و ناشران گفت و تأکید کرد که باید این مشکل هر چه سریع‌تر حل شود چراکه دو طرف از یکدیگر درس‌هایی را می‌آموزند که به نفع هر دو خواهد بود.

نظر شما