شناسهٔ خبر: 23638 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون فرهنگی وزیر علوم: امتیاز علمی از افراد نالایق سلب و به نخبگان داده می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت تدبیر و امید، امتیازات علمی به افرادی تعلق می گیرد که استحقاق دریافت آن را داشته باشند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر سیدضیاء هاشمی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی حرکت، بر اهمیت برخورد دولت اعتدال با فساد و تبعیض در فضاهای علمی تاکید و اضافه کرد: هر گونه امتیازعلمی که به افراد نالایق تعلق گرفته است، سلب و به نخبگان علمی کشور داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انجمن های علمی نباید سیاست زده باشند، تصریح کرد: از این پس امتیازات علمی برمبنای توجه به شاخص‌های علمی و دانشگاهی داده خواهد شد.

هاشمی پرهیز از توقف را یکی از اهداف اصلی جشنواره ملی حرکت دانست و خاطرنشان کرد: دانشجوی فرهیخته به علم آموزی اطلاق می شود که باور علمی خود را در بستر حرکت جمعی و مشارکت جویانه دنبال کند.

وی با اظهار خرسندی از تقویت علم آموزی، رشد خلاقیت و بروز استعدادهای دانشجویان در این جشنواره، ادامه داد: انجمن های علمی با هویت علمی شناخته می شوند و نباید هویت‌های هنری و نمایشگاهی بر فعالیت‌های آنان غالب شود.

هاشمی افزود: محور و ماهیت فعالیت های علمی ضمن در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی و هنری، گسترش علم به صورت تخصصی است.

وی از انجمن‌های علمی به عنوان پیشگامان و سخنگویان دانشگاه‌ها یاد و خاطرنشان کرد: رشد کیفی و کمی در برگزاری جشنواره حرکت، ارتقاء وضعیت مشارکت دانشجویی را در پی خواهد داشت.

هاشمی به ارتقاء نحوه برگزاری جشنواره ملی حرکت اشاره کرد و گفت: حرکت به سمت برگزاری جشنواره‌ای معتبر در چشم انداز این جشنواره دیده شده است تا از امتیازات رسمی نیز برخوردار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به حمایت دولت از نخبگان در جهت فراهم کردن لوازم پیشرفت و توسعه انجمن های علمی دانشجویان قول مساعد داد و از نهادهای دیگر خواست تا در این زمینه همکارهای لازم را انجام دهند.

در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی حرکت از برگزیدگان انجمن‌های علمی برتر کشور در عرصه‌های مختلف، با اهداء لوح و جوایز تجلیل شد.

نظر شما