شناسهٔ خبر: 23630 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فعاليت مجدد انجمن اسلامی دانشجويان علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به قول خود مبنی بر اينکه اجازه نمی دهد حکمی به غير حق برای کسی صادر شود، گفت: بر سر عهد و پيمان خود هستم. تضمين می دهم نگذارم برای کسی پرونده سازی شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، با هماهنگی شورای صنفی دانشجويان، دومين جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان با رييس دانشگاه علم و صنعت در سالن آمفی تئاتر شهيد بهرامی برگزار شد.

در اين جلسه دکتر محمد علی برخورداری – رئیس دانشگاه علم و صنعت در خصوص فعاليت مجدد انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه گفت: در جلسات متعددی که با هيات موسس داشته ام تاکيد کرده ام اساسنامه انجمن اسلامی دانشجويان بايد به گونه ای فراگير و قوی باشد که هرکس علاقه مند است بتواند عضو انجمن شود و دراينجا اتمام حجت می کنم انجمن اسلامی را از خود بدانيد و در انتخابات آن فعالانه شرکت کنيد.

وی تاکيد کرد: می خواهيم انجمن اسلامی به سمتی برود که اکثريت دانشجويان در آن شرکت کنند و فراگير باشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت به موضوع شورای صنفی پرداخت و تاکيد کرد: شورای صنفی، نماينده همه دانشجويان است. همه شما حق رای داشتيد و اگر کسانی همت نکردند شرکت کنند و معترضند، می توانند در انتخابات بعدی شورا شرکت کنند که چنانچه رای آوردند، فعاليت کنند.

وی تصريح کرد: شورای صنفی رقيب هيچ تشکلی نيست و گفت که از شورا خواسته است رابطينی با نظر دانشجويان تعيين کند تا مسايل و مشکلات صنفی دانشجويی را دريافت و به شورا منعکس کند. شورای صنفی نيز آنها را جمع بندی و با مديريت دانشگاه و مسئولان مربوط مطرح کند. يعنی اين شورا به صورت واسطه مديريت و دانشجويان عمل کند.

وی از دانشجويان خواست طرح های عملياتی خود را از طريق شورای صنفی ارايه دهند تا مسايل صنفی و رفاهی با نظر دانشجويان و در محدوده امکانات دانشگاه، حل و فصل شود.

برخورداری با اشاره به قول عنوان شده در جلسه قبل خود مبنی بر اينکه اجازه نمی دهد حکمی به غير حق برای کسی صادر شود، اشاره و گفت: بر سر عهد و پيمان خود هستم. تضمين می دهم نگذارم برای کسی پرونده سازی شود و حکم نا حقی درباره کسی صادر شود ولی معنای اين سخن اين نيست که کسی که تخلف کرده، مصون از جريمه باشد. اگر کسی خلافی مرتکب شود و اثبات شود، بايد شهامت داشته باشد و جريمه اش را بپذيرد.

رييس دانشگاه در بخش ديگر سخنانش گفت: حراست، ابزاری برای حفاظت از کل دانشگاه است که بخشی از آن، دانشجويان هستند.

وی در خصوص شورای فرهنگی نيز توضيح داد: اعضای اين شورا طبق قانون تعيين شده و اين شورا نيز برای رفع مشکلات، زحمت بسياری می کشد.

نظر شما