شناسهٔ خبر: 23617 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم بمبئی تمام شد

جشنواره فیلم بمبئی دیشب با نمایش فیلم «غضب» با بازی بردپیت به کار خود خاتمه داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شانزدهمین دوره جشنواره فیلم بمبئی سه شنبه شب، 21 اکتبر در مراسمی که با حضور ستارگان سینمای هند برگزار شد به کار خود خاتمه داد.

این جشنواره جایزه اصلی خود را به فیلم «دادگاه» ساخته چایتانیا تامانه کارگردان هندی اهدا کرد. این درام حقوقی جایزه بهترین فیلم جشنواره را در رقابت بین المللی از آن خود کرد. بخش رقابتی این جشنواره از میان فیلم های اول کارگردان‌ها به انتخاب برترین می‌پردازد. این اولین باری است که یک فیلم هندی برنده این رقابت شد.

«دادگاه» همچنین موفق شد جایزه بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیات داوری را برای گروه بازیگرانش دریافت کند.  این فیلم در جشنواره فیلم ونیز امسال نیز موفق به کسب شیر آینده جشنواره شده بود.

جایزه بزرگ گروه داوران به فیلم مکزیکی «گوئرو» به کارگردانی آلونسو رویزپالاسیوس رسید. مارتین لوییزیلون برای بازی در فیلم فرانسوی «تب» جایزه بهترین بازیگر مرد را برد و جایزه بهترین بازیگر زن هم به لیرون بن شلوش برای بازی در فیلم «کنار او» رسید.

جایزه بهترین فیلمبرداری به آنتونی رادکلیف برای درامی با عنوان «71» از ایرلند شمالی رسید.

بیکاس رانجان میشرا کارگردان هندی نیز در بخش طلای هند برای فیلم «چورانگا» جایزه بهترین فیلم را برد و «کیلا» به کارگردانی آویناش آرون دوم شد.

گروه داوری بخش رقابت بین‌المللی امسال متشکل بود از پیتر وبر کارگردان «دختری با گوشواره مروارید»، ریتش باترا کارگردان هندی فیلم «ظرف نهار»، ران مان کارگردان مستندساز کانادایی و یان بیرنی از موزه هنر لس آنجلس.

ایمر خان، مدوری دیکسیت، پارینتی چوپرا و آنوشکا شارکا شماری از بازیگران مشهور هندی بودند که در مراسم دیشب حضور داشتند.

جشنواره فیلم بمبئی هر سال از سوی آکادمی فیلم بمبئی برگزار می‌شود و از حمایت موسسه های فیلم خارجی برخوردار است. این جشنواره امسال با بودجه ای نزدیک به یک میلیون دلار برپا شد.

فیلم پایان بخش این جشنواره «غضب» با بازی برد پیت به کارگردانی دیوید آیر بود. این فیلم هفته آینده در سینماهای هند اکران می‌شود. 

نظر شما