شناسهٔ خبر: 23602 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دکتر هو معلم کامپیوتر می‌شود

بازی «دکتر و دالک‌» برای یاد دادن مهارت‌های پایه‌ای برنامه‌ریزی به کودکان و با تمركز بر مجموعه تلويزيوني «دكتر هو» طراحی شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد که بازی آنلاین «دکتر و دالک‌» را راه‌اندازی خواهد کرد و در آن از شخصیت‌های سریال «دکتر هو» و همچنین صدای بازیگر اصلی آن یعنی پیتر کاپالدی استفاده خواهد کرد تا به کودکان مهارت‌های پایه‌ای برنامه‌ریزی کامپیوتری را یاد دهد.

به گفته بی‌بی‌سی، پازل‌هایی که در این بازی وجود دارند به برنامه آموزشی برنامه‌نویسی بریتانیا مرتبط هستند و برای این طراحی شده‌اند که در حین بازی کردن به کودکان اصول برنامه‌نویسی را آموزش دهند. این بازی بخشی از ابتکار «دیجیتال‌اش کن» بی‌بی‌سی است که قصدش الهام بخشیدن به کودکان نسل جدید برای خلاق بودن با تکنولوژی است. این بازی از روز چهارشنبه در وبسایت بی‌بی‌سی به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

در این بازی، دوازدهمین دکتر در داستان «دکتر هو و جادوگرها در مقابل آدم فضایی‌ها» نوشته فیل فورد وارد ماموریتی بسیار خطرناک می‌شود. بعد از اینکه دکتر درخواست کمک از یکی از اعضای نژاد دالک، که دشمن‌های دراز مدت او هستند، دريافت می‌کند، با او متحد می‌شود تا ماموریتی را به پایان برساند که تمام مخلوقات را از نابودی نجات می‌دهد.

مجموعه‌ای از پازل‌های مختلف در این بازی وجود دارند و بازیکنان می‌توانند کنترل دالک را در دست بگیرند و آن را طوری برنامه‌ریزی کنند که بتواند فعالیت‌های مختلف از جمله پرواز کردن را بهتر انجام دهد. هر پازل ماموریتی جدید را آزاد می‌کند که به دکتر کمک می‌کند تا دالک را به درجه بالای قدرت خود برساند و مطمئن شود که او می‌تواند با پیشرفت بازی از پس چالش‌های جدید برآید. معلم‌ها و والدینی که می‌خواهند به کودکانشان در لذت بردن از بازی کمک کنند نیز می‌توانند از منابع اضافی بازی در وبسایت بی‌بی‌سی استفاده کنند.

دنی کوهن مدیر بخش تلویزیون بی‌بی‌سی گفت: «دکتر و دالک‌» یک داستان کاملا جدید از دکتر هو و یک بازی فوق‌العاده است که پیتر کاپالدی مسئولیت صداگذاری‌اش را بر عهده داشته است. مثالی عالی از این است که چطور یک سریال محبوب شبکه بی‌بی‌سی می‌تواند چیزی اضافه به طرفدارانش پیشنهاد دهد و در عین حال به مخاطبان بیشتری مهارت‌های مهم مانند رمزگذاری و برنامه‌نویسی را یاد دهد.

شیند راکس رییس بخش یادگیری بی‌بی‌سی هم گفت: ما واقعا به خاطر آغاز فعالیت «دکتر و دالک» هیجان زده هستیم چون نه تنها یک بازی سرگرم‌کننده برای کودکان، بلکه معرفی‌گری فوق‌العاده به قوانین کلیدی برنامه‌نویسی کامپیوتری است.

نظر شما