شناسهٔ خبر: 23591 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازنگری آیین نامه خوابگاه های خودگردان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره تعداد دانشجویان ساکن در پانسیون‌های دانشجویی گفت: با توجه به اینکه پانسیون‌ها زیر نظر ادارات گردشگری هستند، ما آماری از دانشجویان ساکن در این اماکن نداریم؛ اما جهت گیری صندوق رفاه این است که حتی المقدور دانشجویان در خوابگاه‌های غیر دولتی دارای مجوز ساکن شوند .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ناصر مطیعی با بیان اینکه ساماندهی و نظارت بر اسکان دانشجویی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان  قرار دارد، از بازنگری آیین نامه خوابگاه های خودگردان خبر داد و گفت: در این آیین‌نامه تعامل خوابگاه دار و دانشجو شفاف و روشن ساماندهی شده همچنین حیطه فعالیت مراکز نظارتی مانند نیروی انتظامی، دانشگاه و اتحادیه خوابگاه‌داران از یکدیگر تفکیک و مشخص شده است.

وی با اشاره به تشکیل تعاونی خوابگاههای دولتی یادآور شد: در بخش تشکیل تعاونی خوابگاه های دولتی به سمت سیستم عدم تمرکز در حال حرکت هستیم تا تعاونی خوابگاه داران شهرستانی تشکیل شود البته در این راستا حمایت و نطارت خوابگاههای غیر دولتی را به تعاونی منطقه ایی واگذار خواهیم کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: بازنگری این آئین‌نامه مراحل نهایی را طی می‌کند و بعد از تأیید وزیر علوم، به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین درباره تعداد دانشجویان ساکن در پانسیون‌های دانشجویی افزود: با توجه به اینکه پانسیون‌ها زیر نظر ادارات گردشگری هستند، ما آماری از دانشجویان ساکن در این اماکن نداریم؛ اما جهت گیری صندوق رفاه این است که حتی المقدور دانشجویان در خوابگاه‌های غیر دولتی دارای مجوز ساکن شوند و به هر حال انتخاب محل اقامت به عهده خود دانشجو است.

وی با اشاره به وجود افراد غیر دانشجو در پانسیون‌ها گفت: بعضا این تنوع بافت فرهنگی و اجتماعی می‌تواند آسیب رسان باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به تفاهم نامه صندوق با  سازمان نظارت بر اماکن نیروی انتظامی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه با همکاری ناجا می‌توانیم نظارت کارآمدتری را بر خوابگاه‌ها داشته باشیم.

نظر شما