شناسهٔ خبر: 23572 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی» برگزار می‌شود

نخستین همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی (ادبیات؛ کودک دیروز، کودک امروز)»، از فردا با حضور جمعی از نویسندگان و تصویرگران ادبیات کودک و نوجوان چون فرشید مثقالی، زری نعیمی، سحر ترهنده، مهدی حجوانی، علی اصغر سیدآبادی و... در تهران برپا می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نخستین همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی (ادبیات؛ کودک دیروز، کودک امروز)» به همت شورای کتاب کودک، طی دو روز،  30 مهر و اول آبان سال جاری در کتابخانه حسینیه ارشاد برگزار می‌شود.

در این همایش 8 نشست با عناوینی همچون «مطالعات کودکی و مخاطب‌شناسی»، ««مطالعات کودکی و مخاطب‌شناسی»، «مطالعات کودکی، مخاطب‌شناسی و نقد ادبی»، «تصویرگری»، «کتابخانه، ترویج کتابخوانی و قصه‌گویی»، «کارکردهای ادبیات»، «مطالعات موردی و بررسی آثار» و «ترجمه و شعر» با حضور افرادی چون حمیدرضا شاه‌آبادی، شکوه حاجی‌نصرالله، زری نعیمی، امیرعلی نجومیان، صوفیا محمدی، سیدعلی کاشفی خوانساری، محسن هجری، جواد رسولی و... برگزار می‌شود.

همچنین دو میزگرد با عنوان «تصویرگری و مساله مخاطب» با حضور فرشید مثقالی و سحر ترهنده و هدا حدادی به ریاست کیانوش غریب‌پور و «پدیدآورندگان و مساله مخاطب» با حضور اسدالله شعبانی و آتوسا صالحی و مسعود ملک‌یاری به ریاست شهرام اقبال‌زاده برگزار می‌شود.

در همایش دوسالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی (ادبیات؛ کودک دیروز، کودک امروز)، چهار کارگاه برپا خواهد شد که تاکنون عناوین 3 کارگاه مشخص شده است. کارگاه «نوشتن برای صفحه‌های نمایشگر (تبدیل داستان به اپلیکیشن)» با ظرفیت 12 نفر را حسین شیخ‌الاسلامی اداره می‌کند.

اداره کارگاه «روش‌های خلاق در ترویج خواندن» با ظرفیت 30 نفر را مسعود ناصری و  «نوشتن با / برای کودکان» با همین ظرفیت را نوید سیدعلی‌اکبر بر عهده دارد. مخاطبان این کارگاه‌ها، پژوهشگران، نویسندگان و معلمان هستند و هزینه حضور در کارگاه‌ها برای هر نفر، 50 هزار تومان است.

نظر شما