شناسهٔ خبر: 23536 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی سامانه مشاوره الکترونیک نخبگان

مشاور توانمندسازي رئيس بنياد ملي نخبگان از راه اندازی سامانه مشاوره الکترونیک نخبگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افراد با استفاده از این سامانه می‌توانند در حوزه‌های مختلف نخبگانی پرسش‌های خود را مطرح کنند و به صورت آنلاین پاسخ خود را بگیرند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر سید حمید جمال‌الدینی دبیر علمی همایش نخبگان جوان با اعلام این خبر افزود: این بسته در حقیقت فضایی است که در آن مدل سامانه را به صورت ویژه ارائه می‌دهیم تا افراد با این فضای ایجاد شده در بنیاد نیز آشنا شوند.

وی یادآور شد:  مستعدان جوان به دلیل زمان زیادی که صرف مطالعات علمی و پژوهشی می‌کنند، زمان کافی برای پرداختن به زمینه‌های دیگر توانایی‌های خود ندارند، از این‌رو همایش و جشنواره فرهنگی ورزشی نخبگان جوان نقطه آغازی برای ارائه توانمندی‌ها غیر علمی و ایجاد بستری برای انتقال این توانمندی‌ها میان افراد تحت پوشش بنیاد است.

جمال‌الدینی؛ گفت: بنیاد به دنبال شکل گرفتن فضای نقد منصفانه با ارائه راهکارهای عملی است؛ در همایش امسال با توجه به فضای سال، تأکیدات سیاست‌های کلی علم و فناوری، برنامه‌های معاونت علمی-فناوری و بنیاد ملی نخبگان کارگاه‌های ویژه‌ای با موضوعات پایه‌ای مانند علم، تحلیل علم مدرن، مقایسه علم کنونی با گذشته توسط اساتید برجسته و صاحب نظر در این حوزه‌ها برگزار می‌شود؛ این کارگاه‌های ویژه فضایی مانند فضای حاکم بر کرسی‌های آزاد اندیشی خواهد داشت.

برپایی کارگاه «ایده تا ثروت» در هشتمین همایش نخبگان جوان

وی افزود: امسال بصورت خاص بسته ایده تا ثروت طراحی شده است که در دو کارگاه مجزا به آن پرداخته خواهد شد. در این بسته بحث حقوق مالکیت معنوی بورس ایده در حوزه فنی مهندسی و پزشکی، ساز و کار تبدیل ایده به ثروت، منابع حمایتی، بایدها و نبایدها، و غیره مطرح خواهد شد.

حضور حامیان پروژه‎های کاربردی ؛ از پایان‌نامه تا تجاری ‌سازی و تولید انبوه

مشاور توانمندسازی بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: همچنین در همایش هشتم چند گروه در زمینه‌های جذب و حمایت‌ از پروژه‌ها و طرح‌های کاربردی و همچنین تجاری‌سازی محصولات حضور خواهند داشت و پتانسیل‌های خود را ارائه خواهند داد.

وی افزود: در این همایش شاهد برپایی نشست‌های بحث آزاد با مسئولان وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون بیان دغدغه‌های نخبگان و استعدادهای برتر توسط بنیاد ملی نخبگان به عنوان سیاست‌گذار حوزه نخبگان خواهیم بود.

غرفه ستاد کل نیروهای مسلح پاسخگوی سوالات مرتبط با تسهیلات مربوطه

جمال الدینی با تاکید بر اینکه غرفه تسهیلات، برای اطلاع یافتن از آئین‌نامه‌‎ها و پیوست‌ها در همایش برپا خواهد شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از استعدادهای برتر با مسائل مرتبط با نیروهای مسلح روبرو هستند. به همین منظور غرفه‌ای نیز برای ایجاد تعامل بیشتر با افراد در این حوزه توسط ستاد کل نیروهای مسلح برپا می‎شود که تعامل مثبت بنیاد ملی نخبگان و ستاد نیروهای مسلح در خصوص حمایت از نخبگان و ساز و کارهای آن بیان شود.

برگ برنده هر کشور نیروی انسانی و متخصص است

وی با بیان اینکه هدف بنیاد ملی نخبگان تولید ثروت از هر سازوکاری نیست، گفت: برگ برنده هر کشور نیروی انسانی و متخصص است. نیروی نخبه یعنی نیرویی که می‌تواند با خطای کمتر و سرعت بیشتر حرکت کند که این مهم همان مدیریت جهادی است. اما این برگ برنده که می‌خواهد به مرحله نخبگی برسد باید در مسیر تولید ثروت از راه علم، با روحیه لطیف انسانی در کنار فرهنگ و مطالعات عمیق گام بردارد.

ثروتی مطلوب است که از مسیرعلم و فناوری منجر به آسایش و سلامت مردم شود

جمال‌الدینی ادامه داد: از نظر بنیاد ثروتی مطلوب است که از راه علم و فناوری باشد و پیشرفت علم و فناوری باید در راستای آرامش و سلامت مردم قرار بگیرد و باید در تبدیل ایده به ثروت بُعد فرهنگی را مورد توجه قرار داد.

مشاور توانمندسازی بنیاد ملی نخبگان در پایان ضمن اشاره به شعار همایش هشتم «نخبگان، فرهنگ و دانش، آرمان‌ها و مسئولیت‌ها»، گفت: علم با فرهنگ ارزشمند است و صاحب استعداد برتری که تحت حمایت بنیاد است باید متوجه وظیفه سنگین خود برای رسیدن به آرمان‌های کشور باشد؛ همان آرمان‌هایی که ملت برای حفظ و زنده نگه داشتن آن در روزگاری نه‌‎چندان دور عزیزان خود را فدا کرده است.

وی در ادامه درباره برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی در کنار این رویداد گفت: انسان موفق فردی است که دارای توانمندی‌های مختلف در زمینه‌های متفاوت، مخصوصا حوزه‌های مرتبط با آسایش روحی-روانی مانند ورزش باشد. از این رو و بر اساس تحقیقات میدانی و نیازسنجی صورت گرفته و همچنین سیاست‌های توانمندسازی بنیاد ملی نخبگان، در این دوره، برای اولین‌بار در کنار این رویداد، جشنواره فرهنگی-ورزشی ویژه مستعدان جوان برگزار خواهد شد. در این همایش شاهد برگزاری ۴ نشست و ۲ کارگاه با حضور ۲۸ سخنران برجسته و برپایی ۱۲ غرفه خواهیم بود.

هشتمین همایش ملی نخبگان جوان ۲۹ و ۳۰ مهرماه در سالن اجلاس سران و اولین جشنواره فرهنگی- ورزشی نخبگان یکم تا سوم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

نظر شما