شناسهٔ خبر: 23528 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش قائم مقام بنیاد نخبگان به خروج تحصیل کرده‌ها از کشور

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: از آمارهایی که درخصوص خروج تحصیلکرده های ایرانی از کشور صورت گرفته اطلاعی ندارم و ما تنها می توانیم در خصوص نخبگان آمار بدهیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سعید  سهراب پور در خصوص اخباری که این روزها درباره خروج تحصیلکرده ها از کشور منتشر می شودT گفت: آمار خروج نخبگان از کشور در ابتدای زمستان سال جاری مشخص می شود و ما در بنیاد ملی نخبگان تنها می توانیم از آمار خروج نخبگان در کشور خبر دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: ما نمی توانیم آماری از تحصیلکرده های ایرانی به کشور های خارجی بدهیم و تنها می توانیم در مورد نخبگان تحت پوشش، صحبت کنیم چرا که ایران استعداد های برتر زیادی دارد و خروج آنها از کشور غیر ممکن نیست.

سهراب پور گفت: تنها ۱۵ هزار نخبه تحت پوشش نخبگان هستند و ما آمار آنها را داریم که با آمار خروج ۱۵۰ نفر جور در نمی آید.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان درباره خروج سالانه ۱۵۰ هزار نخبه اظهار داشت: آمار مربوط به چند ماه اخیر بود که از سوی وزیر اسبق علوم اعلام شد و من به عنوان قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از صحت این موضوع اطلاعی ندارم.

وی در خصوص نخبگان تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان افزود: رتبه های کنکور یک تا ۱۵۰ گروه ریاضی، یک تا ۱۰۰ گروه علوم تجربی،یک تا ۱۰۰ گروه انسانی و یک تا ۴۰ گروه هنر از نخبگان تحت پوشش بیناد ملی نخبگان هستند.

سهراب پور در ادامه اذعان داشت: افرادی که مدال های طلا، نقره، برنز المپیادها، نفرات اول تا سوم جشنواره های رازی، شیخ بهایی، فارابی، رازی و دانش آموختگانی که در عین حال از لحاظ آموزشی و پژوهشی در دانشگاه برتر هستند ، تحت پوشش نخبگان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان ۱۵ هزار نخبه تحت پوشش دارد، توضیح داد و گفت:در سال تحصیلی جدید حدود ۳۰۰ نفر نخبه به جمع نخبگان پیوستند.

به گزارش مهر ، چندی پیش آمار هایی مبنی بر خروج نخبگان و تحصیلکرده های ایرانی به کشور های خارجی منتشر شد که  سعید سهرابپور ،قائم مقام بنیاد ملی نخبگان هم  این  آمار منتشر شده را تایید نکرد.

نظر شما