شناسهٔ خبر: 23518 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روح‌الله حجازی سراغ «مرگ ماهی» رفت

علی مصفا، پانته‌آ بهرام، طناز طباطبایی و محمود کلاری به عنوان بازیگران اصلی و مدیر فیلمبرداری به «مرگِ ماهی» سیدروح‌الله حجازی پیوستند و هنوز انتخاب دو بازیگر اصلی دیگر باقیمانده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ سه بازیگر اصلی دیگر پروژه سینمایی جدید سیدروح‌الله حجازی قرارداد بستند و فیلمبرداری آن نیز به محمود کلاری به عنوان یکی از زبده‌ترین مدیران فیلمبرداری سینمای ایران سپرده شد.

علی مصفا، پانته‌آ بهرام و طناز طباطبایی در هفته گذشته با تیم «مرگ ماهی» قرارداد بستند و جمع بازیگران اصلی فیلم جدید حجازی به هشت نفر رسید.

پیش از این، حضور نیکی کریمی، مهناز افشار، بابک حمیدیان، ریما رامین‌فر و بابک کریمی به عنوان ایفاگران نقش‌های اصلی «مرگ ماهی» قطعی شده بود و این در حالی است که تیم تولید حضور در حال مذاکره با دو بازیگر دیگر هستند تا دو نقش اصلی دیگر این فیلم را به آن‌ها بسپارند.

بر اساس این گزارش، علی مصفا از جمله بازیگران شاخص سینمای ایران است که علاوه بر ایفای نقش‌هایی متفاوت، دو فیلم «سیمای زنی در دور دست» و «پله آخر» را کارگردانی کرده است.

او برای دو فیلمی که کارگردانی‌ کرده، جایزه‌های از جشنواره پونا و کرالای هند، کارلوواری، فجر و... دریافت کرده است. همچنین بازی‌های درخشانش در فیلم‌های مختلف دیپلم افتخار و سیمرغ بلورین جشنواره فجر را برایش به دنبال داشته است.

پانته‌آ بهرام نیز از جمله بازیگران شاخص سینما و تئاتر است که تاکنون نقش‌های متفاوتی ایفا و جایزه‌های بسیاری را دریافت کرده است.

او تندیس نقش دوم زن را برای «چهارشنبه سوری» از جشن خانه سینما و سیمرغ بلورین نقش مکمل زن را برای «بچه‌های ابدی» از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. علاوه بر این، چندین و چند جایزه برای بازی در نمایش‌های مختلف، حاصل زحمات او در تئاتر کشور بوده است.

طناز طباطبایی هم از دیگر بازیگران اصلی «مرگ ماهی» است که با بازی‌های درخشانش در فیلم‌های مختلف از جمله «مرهم» و «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» بیش از قبل برای مخاطبان مطرح شد.

او از جشن انجمن منتقدان یک تندیس برای «صداها»، یک دیپلم افتخار برای «مرهم» و جوایزی را نیز به دنبال حضورهای بین‌المللی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» دریافت کرده است. این بازیگر همچنین چندین تئاتر و سریال نیز بازی کرده است.

علاوه بر بازیگران، محمود کلاری به عنوان یکی از شاخص‌ترین مدیران فیلمبرداری سینمای ایران با این پروژه قرارداد امضا کرده است.

کلاری جایزه بهترین فیلمبرداری را برای «جدایی نادر از سیمین»، «خون بازی»، «بوی کافور، عطر یاس»، «گبه»، «سرب» از جشنواره فجر گرفته و تندیس بهترین فیلمبرداری را برای «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» از جشن خانه سینما دریافت کرده است. همچنین جشن انجمن منتقدان نیز جایزه بهترین فیلمبرداری‌اش را برای «استرداد» به این مدیر فیلمبرداری داد.

او در حال حاضر، فیلم خاص «ماهی و گربه» را روی پرده سینماها دارد.

با این حساب، تاکنون حضور 8 بازیگر شاخص سینمای ایران به عنوان نقش‌های اصلی فیلم «مرگِ ماهی» قطعی شده است. سیدروح‌الله حجازی اکنون در حال مذاکره با دو بازیگر شاخص دیگر است تا جمع بازیگران اصلی فیلم را به 10 نفر رسانده و آن را کامل کند.

«مرگِ ماهی» قرار است با تکمیل عوامل و بازیگران آن، اوایل آبان‌ماه جلوی دوربین برود و همزمان با فیلمبرداری، هایده صفی‌یاری و سپیده عبدالوهاب کار تدوین آن را آغاز خواهند کرد.

نظر شما