شناسهٔ خبر: 23517 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی ایرانی گشایش یافت

دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی دقایقی پیش بدون برپایی مراسم افتتاحیه‌ای در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی امروز در حالی آغاز به کار کرد که ستاد خبری از خبرنگاران رسانه‌های مختلف برای پوشش افتتاحیه این نمایشگاه دعوت به عمل آورده بود که این نمایشگاه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی کشور، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط در سالن حجاب کانون پرورشی افتتاحیه می‌شود که متأسفانه با گذشت یک ساعت از موعد مقرر مراسم رسمی برای افتتاح این نمایشگاه برگزار نشد.

بر مبنای این گزارش در دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی ایرانی صدها اسباب‌بازی طراحی و تولید شده ایرانی و بازی‌های بومی مناطق مختلف کشور عرضه و به نمایش مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 2 آبان سال جاری با حضور 10ها شرکت تولید کننده و خدمات بازی و اسباب‌بازی در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است، همچنین در دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی انواع اسباب‌بازی‌های مختلف نظیر اسباب‌بازی‌های فکری، آموزشی، توپی، وسایل بازی نظیر اسکوتر، اسکیت، بازی‌های باطری‌دار، اسباب‌بازی‌های الکتریکی، ربات‌ها، چرتکه‌ها، انواع پازل‌ها، انواع عروسک‌ها، رالی اسپورت و 10 ها مورد دیگر ارائه و در معرض علاقمندان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش در دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی ایرانی صرفا اسباب‌بازی و تولیداتی که متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی طراحی و تولید شده و برای رشد و شکوفایی کودکان مفید بوده، عرضه شده است، همچنین برنامه بازدید گروهی دانش‌آموزان از این نمایشگاه نیز طراحی شده و به همه دانش‌آموزانی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند کارت اعتباری خرید با تخفیف 15 درصد اهدا می‌شود.

در دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی همچنین برنامه‌های مختلف تلویزیونی از جمله شبکه پویا حضور دارد و به صورت زنده از نمایشگاه به پخش برنامه از صدا و سیما خواهد پرداخت.

از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه نیز می‌توان به معرفی اسباب‌بازی مؤثر بر رشد جسمی و ذهنی کودکان، آشنایی تولید‌کنندگان اسباب‌بازی با نیازهای این قشر، ارائه و معرفی آخرین دستاوردهای تولید‌کنندگان داخلی و ترویج مبانی اصولی ارتباط آگاهانه، یکپارچه‌سازی فعالیت‌های حوزه اسباب‌بازی، ایجاد فرهنگ در انتخاب درست اسباب‌بازی و ایجاد فضای فرهنگی در توسعه سرگرمی و اسباب‌بازی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که مخاطبان این نمایشگاه کودکان، نوجوانان، جوانان، تولید‌کنندگان اسباب‌بازی و سرگرمی، واردکنندگان و صادرکنندگان اسباب‌بازی و سرگرمی، دانشجویان و اساتید رشته‌های روانشناسی کودک و نوجوان، تولید‌کنندگان و واردکنندگان تجهیزات و مواد اولیه و تولید‌کنندگان اسباب‌بازی و سرگرمی هستند.

بر اساس این گزارش دومین نمایشگاه ملی بازی و اسباب‌بازی از امروز تا 2 آبان سال جاری هر روز از ساعت 9 صبح لغایت 21 شب در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر است.

برچسب‌ها:

نظر شما