شناسهٔ خبر: 23495 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین دفتر از «قرآن هنری، هنرِ قرآنی» به قلم علی معلم منتشر شد

نخستين دفتر « قرآن هنري، هنرِ قرآني» با قلم «محمدعلي معلم‌دامغاني» و به همت موسسه تاليف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نخستین دفتر «قرآن هنری ، هنر قرآنی» به قلم «محمدعلی معلم دامغانی» ــ رئیس فرهنگستان هنر ــ منتشر شد.

نويسنده در اين دفتر به نقش برنامه توسعه در تحقق تمدن اسلامي و ايراني در گذشته تاريخي مشرق زمين اشاره دارد و سپس به جايگاه قرآن و فرهنگ قرآني در همه شئون مدينه بزرگ يعني سواد اعظم جهان آينده مي‌پردازد؛ جهانی كه خواهي نخواهي از قرآن، متوقع است و با عقيده‌مندان به قرآن و سنت، سر تعامل ندارد و در مواردي دارای تقابل، تعارض و شايد تخاصم است.

معلم دامغانی سپس به هدف اصلي خود اشاره مي‌كند و برای بیان آن از مخاطب خویش می‌پرسد، آيا جهان آينده ــ اين جهان اساطيرزده ارباب انواع خدايان متعدد که آفريده خيال آدمي است ــ بر پيروان آیين رسول خدا اثر مي‌گذارد يا اسلام است كه بنا به حقيقت فطري و فراگير خود در جهان، موثر واقع خواهد شد. مسلما اميد ما به روزي كه عالم، همه از آن اسلام خواهد بود، واهي نيست.

در بخشي از اين متن آمده‌ است: «سلام بر سيد عالميان و آدميان، رسول خاتِم خاتَم و سلام بر آدم‌ الأوليا، اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام كه دروازه شهر علم رسول‌ خدا (ص) است. سلام بر پيامبر ما و ولی اكبر ما و اهل‌بيت ارجمند ايشان. اين مجموعه، تنها طرحي است از دانشنامه‌ای بزرگ و موسوعه‌ای عظيم كه ان شاء الله نگاشته و فراهم خواهد شد تا گذشته اهل قرآن به همه وجوه و شئون آشكار گردد و هيچ قصه‌ای فراموش نشود و ناگفته نماند...»

متن کامل قرآن هنری، هنر قرآنی را از اينجا دريافت کنید.

نظر شما