شناسهٔ خبر: 23488 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامه اعمال آغداشلو در راه است

هفت جلد از کتاب‌های پیشتر منتشر شده آیدین آغداشلو به همراه یک کتاب جدید شامل مجموعه نوشتارهای مطبوعاتی این هنرمند از سال 1388 تا 1393 در قالب اثری مستقل از سوی انتشارات کتاب آبان بازنشر می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛آیدین آغداشلو گفت: هفت جلد از کتاب‌های منتشر شده در سال‌های قبل به همراه یک کتاب جدید شامل مجموعه مقالات و نوشتارهای مطبوعاتی منتشر شده من از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳، در یک مجموعه از سوی انتشارات کتاب آبان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه حکم «نامه اعمال» من را دارد. 

وی افزود: «از خوشی‌ها و حسرت‌ها»، «سال‌های آتش و برف»، «آسمانی و زمینی»، «از دور و نزدیک»، «این دو حرف»، «از بامداد» و «گفتارها و گفت‌وگوهای دیگر» نام کتاب‌های قبلی من است که از سوی ناشران مختلفی چون «نشر دید»، «موسسه پژوهشی چاپ و نشر نظر»، «نشر سیامند» و... منتشر شده بودند. 

آغداشلو در ادامه با تشکر از ناشران قبلی کتاب‌هایش که اجازه بازنشر آنها را داده‌اند، گفت: طراحی و آماده‌سازی آن هفت جلد کتاب قبلی انجام شده و هم‌اکنون جلد هشتم آن یعنی مقاله‌‌های ۸۸ تا ۹۳ در مرحله حروفچینی است. هنوز اسمی برای این مجموعه انتخاب نکرده‌‌ام زیرا انتخاب اسم برای چنین مجموعه‌ای کار مشکلی است.

آغداشلو در پایان ابراز امیدواری کرد این مجموعه در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۹۴ در دسترس مخاطبان قرار بگیرد. 

آیدین آغداشلو (متولد ۱۳۱۹) نقاش و گرافیست برجسته کشور، سال‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مطبوعاتی فعالیت کرده است. «تک چهره‌ها: مجموعه نقاشی‌ها»، «از خوشی و حسرت‌ها: برگزیده مقاله‌ها»، «آقا لطفعلی صورتگر شیرازی» و «زمینی و آسمانی: نگاهی به خوشنویسی ایرانی از آغاز تا امروز» نام شماری از کتاب‌های منتشر شده آغداشلوست.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از کتاب‌های آغداشلو و همچنین سخنرانی‌های در موضوع کتاب این هنرمند شهیر، اخبار و گزارش‌هایی منتشر کرده است که مهم‌ترین آنها در آدرس‌های زیر قابل دسترسی است: 

آغداشلو: از صمیم قلب تقاضا دارم مرا نقد کنید 

زندگینامه آیدین آغداشلو منتشر می‌شود

آغداشلو: مجموعه‌ هنر ایران در لهستان گویای صدور فرهنگ از طریق تجارت است 

سومین چاپ «آسمانی و زمینی» از راه رسید 

آغداشلو: ما در عصر پایان کتابخوانی به سر می‌بریم 

نظر شما