شناسهٔ خبر: 23479 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چند درصد از انگلیسی‌ها سال گذشته اصلاً کتاب نخریدند؟

دلیل اصلی گرایش به‌سوی ابزار کتاب‌خوان الکترونیکی ارزان بودن است؟ بسیاری از خوانندگان ارزان بودن قیمت کتاب‌های الکترونیکی/ ebooks را اعلام کرده و این در حالی است که 30 درصد از انگلیسی‌ها سال گذشته اصلاً کتاب نخریده‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در گزارش جدید منتشرشده درباره کتاب‌های الکترونیکی 2014 انگلیس، تلاش شده تا رابطه‌ای کمی بین ارزان بودن کتاب الکترونیکی و خواندن بیشتر کتاب ایجاد شود. آمار نشان می‌دهد 26 درصد از مشتریانی که سال گذشته کتاب‌های الکترونیکی خریده‌اند بیشتر از سایر کتاب‌خوان‌های عادی، مطالعه کرده‌اند چراکه کتاب الکترونیکی ارزان‌تر از کتاب چاپی شده است.
همچنین 21 درصد از انگلیسی‌ها سال گذشته کتاب الکترونیکی در بخش داستانی و رمان خریده‌اند و این در حالی است که در سال 2012 پانزده درصد از انگلیسی‌ها اظهار کردند که رمان دیجیتالی خریده‌اند.

از سوی دیگر رشد فروش کتاب‌های دیجیتالی ادامه داشته و در سال 2014 پیش‌بینی می‌شود با 12 درصد افزایش میزان فروش به 340 میلیون پوند برسد.(این رقم در سال 2013 حدود 300 میلیون پوند بوده است.) این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود فروش کتاب به‌صورت چاپی در سال 2014 در انگلیس بالغ‌بر 1.4 میلیارد پوند شود که نسبت به سال قبل از آن 0.4 درصد رشد را نشان می‌دهد.

«ساموئل‌گی» تحلیلگر در موسسه Media Analyst دراین‌باره می‌گوید: تعداد بریتانیایی‌های مالک کتاب الکترونیکی این ماه (اکتبر)به 31 درصد رسیده است (این رقم در آوریل 2014 حدود 35 درصد بود که کمی کاهش را نشان می‌دهد.) این رقم در سال 2012 حدود 21 درصد بوده است.

به گفته وی 36 درصد از انگلیسی‌ها هم کتاب چاپی و هم الکترونیکی می‌خرند و از این تعداد بیش از 42 درصد می‌گویند ارزان‌ترین را می‌خرند (چه الکترونیکی و چه چاپی)! و از طرف دیگر 70 درصد مالکان کتاب الکترونیکی ، کتاب چاپی نیز خریده‌اند و 30 درصد از خریداران کتاب‌های چاپی همچنین کتاب دیجیتالی نیز خریده‌اند.

نکته دیگر،در این مدت 32 درصد از انگلیسی‌ها کتاب نخریده‌اند بدین معنا که علاقه‌ای به خواندن نداشته‌اند و دراین‌بین 42 درصد مرد بوده‌اند و درواقع یک نفر از 5 نفر گفته‌اند وقتی برای خواندن کتاب ندارند و 12 درصد نیز گفته‌اند توانایی خرید را نداشته‌اند.

نظر شما