شناسهٔ خبر: 23460 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا معتمدآریا در «یحیی سکوت نکرد» بازی کرد؟

فاطمه معتمدآریا که چندی پیش بازی در فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» را به پایان رسانده است، نقطع قوت این فیلم را فیلمنامه آن دانست که کارگردان هم به خوبی از پس اجرای آن برآمده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فاطمه معتمد آریا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون =گفت: 2 سال پیش کاوه ابراهیم‌پور فیلمنامه «یحیی سکوت نکرد» به نگارش طلا معتضدی را برای من ارسال کرد که بعد از مطالعه آن به این نتیجه رسیدم که این فیلمنامه بسیار بی‌نقص و جذاب است به همین دلیل از ابراهیم‌پور خواستم تا هر زمان که تصمیم به ساخت این فیلم سینمایی گرفت من در آن بازی کنم.

وی ادامه داد: نقش من در «یحیی سکوت نکرد»، نقش زنی است که ناگهان سرپستی برادرزاده خود را می پذیرد. نمی توانم خیلی درباره نقش حرف بزنم چراکه فکر می کنم باید آن را ببینید. این نقش نسبت به کارهای دیگری که کرده ام بسیار متفاوت است، البته من هیچ گاه کارهای یک شکل و نزدیک به هم قبول نمی کنم و همیشه سعی کرده ام بازی هایم متفاوت باشد. این نقش هم با دیگر نقش های من متفاوت است.

بازیگر فیلم «گیلانه» در پاسخ به این پرسش که در این فیلم سینمایی نقش مقابل شما یک کودک است و آیا هماهنگ شدن با یک کودک سخت نبود؟ بیان کرد: سال ها است که تجربه کار با بچه ها را دارم و بازی در کنار آنها همیشه برای من لذت بخش است، ماهان نیز یک بچه کاملا استثنایی است و در کاری که انجام می دهد، فوق العاده باهوش و با دقت است.

معتمد آریا با اشاره به اینکه «یحیی سکوت نکرد» یک فیلم خاص است، گفت: کاوه ابراهیم پور به عنوان کارگردان در این فیلم سینمایی بسیار خاص و متفاوت کار کرده است، خوشبختانه همه چیز از قبل در ذهن او شکل گرفته و می داند چه چیز می خواهد و همه پلان های او از قبل تعیین شده است به همین دلیل خیلی نمی توانم وارد خلاقیت شوم چرا که از قبل برای هر پلان خود تصمیم گرفته بود.

بازیگر سریال «زیر تیغ» در جواب به این سوال که بازی با کارگردانان فیلم اول برای شما یک ریسک است یا خیر، توضیح داد: بازی برای یک کارگردان فیلم اول و یا هر کارگردان دیگری برای من ریسک به حساب نمی آید، چرا که زمانی بازی در یک فیلم را قبول می کنم که سابقه ای در ذهنم نسبت به آن کار داشته باشم. اولین و مهمترین چیزی که برای انتخاب یک کار به آن فکر می کنم، سناریو است. فیلمنامه «یحیی سکوت نکرد» هیچ ریسکی نداشت و کاملا فیلمنامه خاصی بود. نمی خواهم بگویم این فیلم یک کار عجیب غریب و استثنایی می شود، اما زمانی که با نگاه کارگردان در مورد این کار آشنا شدم بازی در این فیلم دیگر برای من ریسک نبود و بر این باورم که این فیلم به نوعی نوآوری و تحول در سینمای ایران است.

وی با اشاره به سطح فیلمنامه هایی که در سینما و تلویزیون نوشته می شود، بیان کرد: من هفته ای 6 تا 7 فیلمنامه می خوانم و به دلیل آن که داستان خیلی ضعیف است بازی در آن را قبول نمی کنم، البته پیش آمده که از بعضی از سناریوها خوشم آمده اما کارگردان آن در سطحی نبوده که بتواند فیلم را به همان خوبی که در فیلمنامه آمده است، بسازد. برخی از سناریوها هم آنقدر بد است که هر کارگردان خوبی نمی تواند آن را نجات دهد. به هر حال در سینمای ایران هم سناریو بد، هم کارگردان بد و هم بازیگر بد وجود دارد.

معتمد آریا در پایان گفت: در حال حاضر 2 پیشنهاد جدی برای کار در سینما دارم که در حال فکر کردن روی آن هستم، باید ببینم که زمان ساخت کدام یک از این فیلم ها با زمان من هماهنگ است.

نظر شما