شناسهٔ خبر: 23457 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سریال «چمران» به پیش تولید می‌رسد

جلیل سامان از آغاز پیش تولید سریال 34 قسمتی «چمران»، انتخاب لوکیشن‌هایی در تهران، کردستان و کشور لهستان و اینکه هنوز بازیگران و نام سریال نهایی نشده‌ است، خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلیل سامان کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این مطلب که به زودی پیش تولید سریال «چمران» اغاز می شود، گفت: در حال حاضر در مرحله نگارش فیلمنامه «چمران» هستیم و به زودی نگارش نهایی آن به پایان می رسد.

وی ادامه داد: این سریال در 36 قسمت نوشته شده و طراحی تولید آن نیز در حال انجام است و مرحله پیش تولید این سریال برایم خیلی مهم است.

سامان با اشاره به اینکه این سریال از کودکی شهید چمران تا پایان دوره حضور او در لبنان را به تصویر می کشد، گفت: لوکیشن های مختلفی برای این سریال در نظر گرفته شده است و از لوکیشن های داخلی می توان به لوکیشن هایی در کردستان و تهران اشاره کرد. البته لوکیشن های خارجی این سریال بی شک در کشور لهستان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا امروز بازیگران مورد نظر برای این سریال اننتخاب نشده است، تاکید کرد: هرچند این سریال درباره شهید چمران است اما هنوز نام قطعی برای آن انتخاب نشده است.

فیلمبرداری تصاویر آمریکا و مصر در لهستان

 اما مسعود ردایی تهیه کننده این سریال نیز در این‌باره گفته است: در سفری چهار روزه به کشور لهستان به همراه کارگردان این مجموعه جلیل سامان و گروه تولیدی از امکانات بسیار پیشرفته استودیویی در این کشور بازدید کردیم و پیرو مذاکرات انجام شده با مسئولین مربوطه در این کشور به احتمال زیاد 14 لوکیشن کشور آمریکا و همچنین مصر در ورشو تصویربرداری می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تجهیزات مدرن و به روز موجود در این استودیوها امکان شبیه سازی این لوکیشن ها به طور کامل وجود دارد چنان که پس از بازبینی نمونه های انجام شده در این فضاها به این نتیجه رسیدیم که این شبیه سازی به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد .

این تهیه کننده تصریح کرد: پیش تولید رسمی کار از ابتدای شهریورماه آغاز شده و ما مشغول انتخاب عوامل پشت دوربین و بازیگران هستیم و تا کنون پیمان جعفری به عنوان مدیر تولید ، علی صابری دستیار اول کارگردان و برنامه ریز و سید حسین موسوی و سید بیدختی به عنوان مجریان طرح در این پروژه قطعی شده است.

ردایی بیان کرد: بحمدالله حمایت های رسانه ملی از این پروژه بزرگ تا به اینجا مطلوب بوده است و با توجه به گستردگی کار، پیش تولید تا پایان سال به طول می انجامد و ابتدای سال 94 تصویربرداری مجموعه آغاز خواهد شد.

نظر شما