شناسهٔ خبر: 23451 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دنگ شو» اولین آلبوم رسمی خود را منتشر کرد

اولین آلبوم رسمی گروه «دنگ شو» با نام «اتاق گوشواره» منتشر شد. این گروه که از سال 83 تشکیل شده است، نگاهی‌ تازه به نغمه‌های بومیِ شرقی‌ دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ آلبوم دنگ شو از سوی شرکت آوای باربد منتشر و روانه بازار موسیقی شده است. آهنگسازی و تنظیم ها توسط این گروه انجام شده است و علی زندوکیلی و سعید آتانی خوانندگان «اتاق گوشواره» هستند.

در یادداشت کوتاهی که برای معرفی این آلبوم نوشته شده، آمده است: در معماری ایرانی، در دو طرف اتاق شاهنشین، دو اتاق کوچکتر قرار دارد که به آنها اتاق گوشواره میگویند. زمانی که تعداد مهمانها زیاد باشد، درهای اتاق گوشواره را باز میکنند تا میهمانی بزرگتر شود. در عمارت عالیقاپو و بسیاری از بناهای دیگر، نوازندگان در اتاق گوشواره مینواختند.

9 قطعه این آلبوم عبارت‌اند از: «دنگ شو»، «یار بیگانه نواز»، «حلوا»، «بی خوابی»، «آبان، کاشی 16»، «ماهی ها»، «دلبند»، «سیاهی» و «پایان». اشعار این آلبوم هم از سروده‌های مولانا، سعدی، عارف قزوینی، فریدون مشیری و «سیمین بهبهانی» است.

سازهای اصلی که در موسیقی دنگ شو استفاده می‌شود عبارت است از پیانو، ساکسفون، تنبک، کنتر باس یا گیتار باس، و مجموعه طبل‌ها که در بسیاری از آهنگ‌ها با خط‌های آوازی همراه می‌شود. ابوا، فاگوت، ارکستر زهی، گروه کر، اکاردیون، کوزه، گیتار الکتریک، فلوت، کلارینت و سازهای دیگری هم، در بسیاری کارهای دنگ شو استفاده شده است

نظر شما