شناسهٔ خبر: 23449 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجسمه‌های فیلم «ده فرمان» در معرض دید مردم قرار می‌گیرد

مجسمه‌های غول‌پیکر لوکیشن فیلم هالیوودی «ده فرمان» که برای ۹۱ سال زیر شن و ماسه مدفون شده بود، بیرون آورده شده و در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ باستان شناسان موفق به کشف مجسمه حدودا 6 متری فیلم هالیوودی «ده فرمان» ساخته «سسیل ب. دمیل»، براساس داستان زندگی حضرت موسی (ع) شدند.

 

این مجسمه غول‌پیکر که از جنس پلاستر است، یکی از 21 مجسمه‌ای است که دائما در فیلم «ده فرمان» نشان داده می‌شود.

 

 

این مجسمه مرور طوفان‌ها و باران‌های شدید شن و ماسه‌ای که در شهر گوادالوپی، کالیفرنیا روی داده، در زیر خروارها خاک مدفون می‌شود. 

اولین بار در اوایل دهه 90 کارشناسان اقدام به حفاری لوکیشن فیلم «ده فرمان» می‌کنند و در جریان حفاری دیگری که در سال 2012 روی می‌دهد، سر یکی از مجسمه‌ها پیدا می‌شود.

 

 

هفته گذشته نیز این تیم گودبرداری به محل فیلمبرداری بازمی‌گردند و سر یکی دیگر از مجسمه‌ها را پیدا کرده و در هشت روز موفق می‌شوند که این مجسمه را کاملا بیرون بیاورند.

به گفته باستان شناسان شهر فرعون طولی بالغ بر 12 طبقه و عرضی بالغ بر 720 فوت داشته است. سازندگان فیلم «ده فرمان» نیز در آن زمان برای بازسازی این شهر قسمت‌هایی از مجسمه‌های ابوالهول را در لس‌آنجلس می‌سازند و سپس با مشکلات فراوان این تکه‌ها را 165 مایل آنطرفتر به شهر گوادالوپی، کالیفرنیا منتقل می‌کنند.

مجسمه‌های کشف شده از لوکیشن فیلم «ده فرمان» قرار است پس از بازسازی‌ها و ترمیم‌های لازم، اواسط یا اواخر سال آینده میلادی (2015 ) در ایالت کالیفرنیا در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

فیلم «ده فرمان» یکی از بزرگترین لوکیشن‌های دائمی تاریخ سینما را داشته است و دلیل اینکار عدم استفاده از تکنولوژی جلوه‌های ویژه در این فیلم است.

به گفته سرپرست باستان‌شناسان حفاری لوکیشن این فیلم، سازندگان فیلم مجبور بوده‌اند برای آنکه چیزی بزرگ و عظیم به چشم بیاید، آن را به همان ابعاد بسازند.

«سیسیل ب.دمیل» اولین بار در سال 1923 اقدام به ساخت فیلم سینمایی «ده فرمان» به صورت صامت کرد و در سال 1956 با بازی «چارلتون هستون» (در نقش حضرت موسی (ع)) آن را بازسازی کرد.

 

نظر شما