شناسهٔ خبر: 22733 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از تازه‌های کتاب چه خبر

«لحظه درنگ» از مجموعه نمایشنامه‌های آروین، «زیبایی‌شناسی نور در تئاتر» نوشته رضا بهجت، «هنر و فلاکت» نوشته مراد حسین‌پور، «شوپنهاور» نوشته‌ جولیان یانگ و «قصه‌نویسی» رضا براهنی از تازه‌های کتاب در روزهای اخیر هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایلنا؛ دو نمایشنامه از ندا ثابتی با عنوان «لحظه درنگ» از مجموعه نمایشنامه‌های آروین با شماره 13 منتشر شد. این کتاب شامل دو نمایشنامه با عناوین "آوای آواره" و "فراتر از صداقت" است. در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: "لحظه‌هایی در زندگی هست که نمی‌توان به‌راحتی از آن عبور کرد. اتفاق‌ها، موقعیت‌ها، کنش‌ها، تصمیم‌ها و گذر از رخ دادهایی که تمامی نیاز به تفکر دارند. درنگ در هر زمان از زندگی می‌تواند موهبتی باشد تا در طول حیات، تمامی پدیده‌ها به حقیقت، پیوند نزدیک‌تری پیدا کند. لحظه درنگ هر انسانی در چالشی معنا می‌یابد که موجب تحول در مسیر زندگی‌اش می‌شود."

کتاب پژوهشی"زیبایی‌شناسی نور در تئاتر" نوشته رضا بهجت نیز از دیگر کتاب‌های نشر افراز است.

این کتاب اطلاعات زیادی درباره انواع تجهیزات، دستگاه‌های کنترل نور، برق یا لنزهای مختلف ارائه نمی‌دهد بلکه این کتاب بر آن است تا به اطلاعاتی برسد که به این پرسش اساسی پاسخ داده شود که "این تجهیزات را چگونه باید به کار برد؟"

انتشارات افراز کتاب "زیبایی‌شناسی نور در تئاتر" را در 256 صفحه و با تیراژ 1100 نسخه و با بهای 15800 تومان به چاپ رسانده است.

اما "هنر و فلاکت" از تازه‌های کتاب نشر هیلا ست.

این کتاب نوشته مراد حسین‌پور و شامل روایت‌هایی درباره اندیشه و آثار داستانی صادق هدایت است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: "آن که جدی می‌گیرد نیازمند جدیت است و درست به همین دلیل است که می‌خواهد جدی گرفته شود. هدایت اینگونه نبود. او از جدی گرفته شدن، از به حساب آمدن و از وزن داشتن عشق می‌گرفت. پس لازم بود سرشاخه‌ها را رها و به ریشه‌ها حمله کند، به حافظ، به سعدی، به ادبیات هزار ساله، به تاریخ چندهزار ساله. او بایست از بین دو شق حافظ و خیام، زیبایی و زشتی، شعر و نثر، زندگی و مرگ، سویه‌ی نامألوف را برمی‌گزید. و پس زدن حافظ، زیبایی شعر و زندگی البته کار ساده‌ای نبود."

این کتاب در 189 صفحه و با قیمت 9000 تومان منتشر شده‌ است.

دیگر کتاب تازه منتشر شده "شوپنهاور" نوشته‌ جولیان یانگ و ترجمه‌ حسن امیری‌آرا است. این کتاب در 335 صفحه و با قیمت 18000 تومان توسط نشر ققنوس منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: "شوپنهاور فیلسوف صریحی است. پاسخ او به پرسش زندگی چیست؟ صریح است: زندگی رنج است، آونگی است میان فشار خواستن و درد ملال. اما در پس این پاسخ ساده اندیشه‌ای نهفته است که مانند عمارتی عظیم، ظرافت‌ها و جزییات فراوانی دارد تا هرچه محکمتر بر این حکم بدبینانه مهر تأیید بزند."

و در آخر باید به کتاب "قصه‌نویسی" اثر رضا براهنی اشاره کرد.

این کتاب که سال‌ها پیش منتشر شده بود و چند سالی بود که از دسترس مخاطبان دور بود این بار در نشر نگاه منتشر شده است.

"قصه‌نویسی" 680 صفحه و 40 هزار تومان قیمت دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما