شناسهٔ خبر: 22724 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه علوم‌وتحقیقات به مترو وصل می‌شود

معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از راه‌اندازی حمل و نقل کابلی در این واحد تا بهمن‌ماه سال آینده و همچنین توسعه خط ۷ مترو تا این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ محسن هاشمی با یادآوری اینکه موضوع حمل و نقل در شهر تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به اجرای طرح تجمیع سازمان مرکزی در منطقه پونک و از طرفی افزایش تعداد دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات و راه اندازی بیمارستان فرهیختگان در آینده نزدیک، به منظور سهولت در حمل و نقل دانشجویان، استادان و کارکنان در بین ساختمان‌های مستقر در این سایت، ‌موضوع توسعه مترو در واحد علوم وتحقیقات یکی از بندهای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد با شهرداری تهران بود که در حال پیگیری آن هستیم.

وی ادامه داد: در جلسه مشترکی که با حضور میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و قالیباف شهردار تهران صورت گرفت، قرار شد تا یکی از خطوط متروی تهران را تا واحد علوم و تحقیقات توسعه دهیم تا دانشجویان با حمل و نقل ریلی به دانشگاه رفت و آمد کنند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد تصریح کرد: مطالعات اولیه در این مورد انجام شده و قرار است خط 7 مترو که از شرق تهران به غرب آن واقع در منطقه سعادت آباد می‌رسد، پس از عبور از دره فرحزاد به واحد علوم وتحقیقات ختم شود.

به گفته هاشمی، با توجه به نظر کار‌شناسی یکی از مشاوران قدیمی که خط 7 متروی تهران را بررسی کرده است، محل این ایستگاه در پارکینگ جنوبی واحد علوم و تحقیقات خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: کارهای مشاوره‌ای و مطالعات اولیه انجام شده است و اکنون در مرحله طراحی هستیم که همزمان با خط 7 متروی تهران که تاکنون 15 کیلومتر از آن ساخته شده است، ما نیز به آن برسیم که قطعا در آینده نزدیک به علت تردد زیاد در این منطقه شاهد ترافیک خواهیم بود.

معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات همچنین با اشاره به اینکه ساختمان‌های واقع در واحد علوم و تحقیقات در ارتفاع قرار دارد که پایین‌ترین نقطه آن در ارتفاع هزارو 600 متری و بالا‌ترین نقطه آن در ارتفاع 2هزار متری واقع است، گفت: بین بالا‌ترین و پایین‌ترین منطقه حدود 400 متر اختلاف ارتفاع وجود دارد و طول خیابان‌ها نیز به 7 کیلومتر می‌رسد که  اکنون با اتوبوس بین سایت‌های موجود سرویس‌دهی می‌شود.

وی ادامه داد: در دنیا در مناطقی که اختلاف ارتفاع زیادی وجود دارد و جابه‌جایی‌ها بین 7 تا 10 کیلومتر صورت می‌گیرد به منظور جلوگیری از آلودگی از حمل و نقل کابلی استفاده می‌شود که با استفاده از آن در سایت علوم و تحقیقات طول تردد به هزارو 800 متر تقلیل می‌یابد.

به گفته هاشمی، 30 اتوبوس به منظور جابه‌جایی مراجعه‌کنندگان ، دانشجویان و کارکنان در بین سایت‌ها به کار گرفته شده است که با راه اندازی حمل و نقل کابلی گامی مهم به منظور صرفه‌جویی در سوخت و زمان و کاهش هزینه‌ها، برداشته خواهد شد.

وی گفت: اطلاعیه مناقصه بین‌المللی راه‌اندازی تله‌کابین در واحد علوم و تحقیقات تهران در روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ شده است که تا کنون 10 شرکت ایرانی و 5 شرکت خارجی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، چین، هند و آلمان آمادگی خود را برای شرکت در مناقصه اعلام کرده‌اند.

وی  اظهار امیدواری کرد: در طول یک سال آینده حمل و نقل کابلی در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی شود و تا زمستان سال 94 به بهره برداری برسد.

نظر شما