شناسهٔ خبر: 22698 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسعود بهاری با گلدان شکسته یونانی آمد

«گلدان شکسته یونانی» که مجموعه مقالات و نقدهای سینمایی مسعود بهاری است با گردآوری احمدرضا بشیری به همت انتشارات افراز راهی بازار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ احمدرضا بشیری درباره گردآوری این کتاب گفت: «گلدان شکسته یونانی» نام کتابی است حاوی مقالات، نظرات و نقدهای سینمایی در باب فلسفه هنر که توسط منتقد فقید مسعود بهاری در دو بخش سینمای ایران و سینمای جهان راهی بازار کتاب شده است.

وی ادامه داد: مسعود بهاری شاعر و نویسنده و منتقد سینمای کشور که سال‌ها تحریریه مجله گزارش فیلم را اداره می‌کرد در چندین دوره رئیس هیأت انتخاب منتقدان جشنواره فجر بوده است. او سال‌ها تلاش کرد تا نقد فیلم را به جایگاهی خاص رساند، جایگاهی مستقل هم پای فیلم، رمان و اثر ادبی.

احمدرضا بشیری که خود به‌عنوان فیلم‌ساز فعالیت می‌کند افزود: به‌پاس ادای دین نسبت به آموزه‌های سینمایی که از استادم آموخته‌ام و شاید نبود دغدغه‌های شاخصی از نقد، این اثر را گردآوری کردم.

وی ادامه داد: روبرت صافاریان، طهماسب صلح‌جو، خسرو دهقان و فیلم‌سازانی چون محمدعلی سجادی حسینی (کارگردان) و حمید نعمت اله (کارگردان) یادداشت‌هایی برای این کتاب نوشته‌اند.

کتاب «گلدان شکسته یونانی» در قالب ۱۱۰۰ نسخه و با بهای ۱۵۵۰۰ تومان در ۲۵۶ صفحه منتشر شده است.

نظر شما