شناسهٔ خبر: 22695 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کیمیاوی 16 سال است منتظر اکران فیلمش است

با گذشت 16 سال از ساخت فیلم «ایران سرای من است»‌، پرویز کیمیاوی همچنان منتظر اکران این فیلم است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این کارگردان که در پاریس سکونت دارد در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، درباره عدم فعالیت فیلمسازی‌اش در این سال‌ها گفت: به هر حال هر فیلمسازی علاقه‌مند به کار کردن است و من هم علیرغم اینکه پروژه‌های زیادی برای ساختن دارم اما امکانش فراهم نمی‌شود و هنوز شرایط برای فیلمسازی مساعد نشده است.
 

کیمیاوی که فیلم «ایران سرای من است» را با موضوع شاعران مطرح ایرانی ساخته است با بیان اینکه از عدم اکران این فیلم دلسرد شده است، اظهار کرد: به هر حال با وجود اینکه نام مرحوم سرهنگی به عنوان تهیه‌کننده این فیلم مطرح بود اما کار با پول بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است و آن‌ها باید همت کنند و این فیلم اکران شود.

این کارگردان درباره اکران فیلمش در گروه هنر و تجربه گفت: در فرانسه هم چنین گروهی وجود دارد و من هم عضو آن‌ها هستم و حتی جایزه‌ای را نیز از این گروه دریافت کرده‌ام. من علاقه‌مند به اکران فیلم هستم و آن‌ها برای اکران «ایران سرای من است» باید با فارابی تماس بگیرند.

پرویز کیمیاوی که همزمان با روز مولانا با خبرنگار ایسنا مصاحبه می‌کرد، با بیان اینکه با گذشت سال‌ها از ساخت «ایران سرای من است» موضوعش کهنه نشده است، گفت: فیلم مسئله روز نیست و مسئله فرهنگ و ادبیات ایران و حفظ آثار تاریخی کشورمان است که کهنه نمی‌شود.

کارگردان فیلم مطرح «مغول‌ها» درباره فعالیت این روزهایش اظهار کرد: در حال نوشتن خاطراتم هستم.

1412079555189_32-3.jpg

فیلم «ایران سرای من است» که در جشنواره هفدهم فیلم فجر به نمایش درآمد درباره سهراب نویسنده جوان کرمانی است که در تدارک تألیف کتابی درباره تاریخ شعر کهن ایران است و برای دریافت مجوز چاپ کتابش در راه تهران در کویر گم می‌شود. در راه با شخصیت‌های عجیبی آشنا می‌شود و شاعران قدیمی در برابر او ظاهر می‌شوند. او عاقبت از طریق قنات‌های خشک کویر از راهروهای مترو تهران سردرمی‌آورد.

بهزاد خداویسی، سعید پورصمیمی، پرویز شاهین‌خو، مهدی فقیه و معصومه اسکندری بازیگران این فیلم هستند.

نظر شما