شناسهٔ خبر: 22676 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مدرسه عالی سینما» ابتدای زمستان امسال به طور رسمی افتتاح می‌شود

سید روح الله حسینی، مدیرکل دفتر مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت ‏های سینمایی گفت: پس از ثبت اساسنامه مدرسه عالی سینما، هیات امنای مدرسه تشکیل شده و با انتخاب رئیس، «مدرسه عالی سینما» در ابتدای زمستان امسال آغاز به کار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ «گروه سینمای هنروتجربه» و «تاسیس مدرسه عالی سینما» از جمله طرحهایی هستند که در ضمائم دفترچه رویکردها و سیاست‌های سازمان سینمایی برای سال ۹۳ آمده است.

در ابتدای امسال امیرحسین علم الهدی به سمت مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه منصوب شد. این طرح با مشخص شدن اعضای شورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه در اواسط مرداد ماه به حرکت خود شتاب داد و در یک ماه گذشته با معرفی سالنهای سینمایی، رسما فعالیتش را شروع کرد.

«تاسیس مدرسه عالی سینما» دومین طرح مورد تاکید حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی است. سید روح الله حسینی مدیرکل دفتر مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت ‏های سینمایی، مرد شماره یک نظارت و بررسی طرح تاسیس مدرسه عالی سینما است.

سید روح الله حسینی، مدیرکل دفتر مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت ‏های سینمایی با اشاره به تدوین آیین نامه آموزشی مدرسه عالی سینمای ایران در ماه‌های گذشته گفت: نگارش آیین نامه آموزشی «مدرسه عالی سینما»  تمام شده است و پس از ویرایش نهایی، برای ثبت اساسنامه تا هفته آینده اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: پس از ثبت اساسنامه مدرسه عالی سینما، هیات امنای مدرسه تشکیل شده و با انتخاب رئیس «مدرسه عالی سینما» فعالیت این مدرسه شروع می شود. پس از طی این مراحل مدرسه عالی سینما در ابتدای زمستان امسال به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

حسینی همچنین در مورد شیوه حمایت دولت از این مدرسه گفت: در اساسنامه هم آمده است که «مدرسه عالی سینما» یک مرکز آموزش غیردولتی و غیر انتفاعی است ولی مثل سایر مراکز سینمایی مثل بنیاد فارابی و انجمن سینمای جوان، شروع فعالیت آن بدون حمایت‏های دولت، امکان پذیر نیست.

مدیرکل دفتر مطالعات، توسعۀ دانش و مهارت ‏های سینمایی در آخر گفت: پس از نهایی شدن این اساسنامه و با نظر مشاور حقوقی سازمان سینمایی، رئیس «مدرسه عالی سینما» در هفته های آینده مشخص می شود.

به گزارش تسنیم، «مدرسه عالی سینما» تحــت نظــارت کامــل و مســتقیم وزارت فرهنــگ و ارشــاد اســلامی فعالیــت می‌کند و متولــی و مجــری ایــن نظــارت هــم ســازمان ســینمایی کشــور است. نــام آن برگرفتــه از تجــارب مشــابه و متعــدد جهانی مدرسـه‌ی عالـی است. هنرجویـان عالقمنـد به تحصیــل در ایـن مدرسـه در مقـطع تحصیلات تکمیـلـی آمـوزش می بینند.

نظر شما