شناسهٔ خبر: 22665 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوتنبرگ آغاز به کار کرد

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوتنبرگ، روز 3 مهر، در حالی در شهر گوتنبرگ در جنوب سوئد افتتاح شد، که تعدادی آثار ایرانی ترجمه شده به زبان سوئدی، در آن عرضه شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوتنبرگ، روز 3 مهر، در حالی در شهر گوتنبرگ در جنوب سوئد افتتاح شد، که تعدادی آثار ایرانی ترجمه شده به زبان سوئدی، در آن عرضه شدند. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، علاوه بر مسئولان فرهنگی سوئد، معاون وزیر خارجه‌ برزیل و رئیس کتابخانه‌ ملی این کشور نیز حضور داشت.

نمایشگاه گوتنبرگ، هر سال ادبیات یک کشور را به عنوان محور اصلی خود انتخاب می‌کند که امسال، کشور برزیل و نویسندگان و انتشارات برزیلی برای این منظور انتخاب شده‌اند.

امیرمحمد حاجی‌یوسفی، رایزن فرهنگی ایران در سوئد، روز جمعه 4 مهر از نمایشگاه بین‌المللی گوتنبرگ دیدار کرد. حاجی‌یوسفی، نخست به غرفه‌ مرکز اسلامی امام علی (ع) رفت و با مسئولان آن گفت‌وگو کرد. مرکز اسلامی امام علی (ع) در استکهلم برای دومین سال در این نمایشگاه شرکت می‌کند و به عرضه‌ کتاب‌های انگلیسی انتشارات انصاریان، می‌پردازد.

حاجی‌یوسفی سپس در دیگر غرفه‌های این نمایشگاه حاضر شد تا با ناشران مختلف سوئدی آشنا شود. برخی از غرفه‌های غیرسوئدی عبارت بودند از غرفه‌ی مرکز اسلامی اهل سنت، غرفه‌ی پیروان گروه احمدیه، غرفه‌ حزب کمونیست کارگری ایران و غرفه‌ی برخی سفارت‌خانه‌ها مانند مجارستان، لتونی، لیتوانی، استونی و امارات عربی متحده.

حاجی‌یوسفی همچنین با حضور در غرفه‌ دانشگاه اوپسالا در این نمایشگاه، در سخنرانی پروفسور کارینا جهانی، مدیر گروه زبان‌های ایرانی دانشگاه اوپسالا که درباره‌ی دو کتاب جدیدش صحبت می‌کرد، شرکت کرد.

کتاب «ایران، چهار هزار سال تاریخ، هنر، دین، ادبیات و زبان» به ویراستاری اشک دالن و کارینا جهانی و ترجمه‌ی کتاب محمود دولت‌آبادی به سوئدی با عنوان «دیدار بلوچ» توسط کارینا جهانی در این سخنرانی رونمایی شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما