شناسهٔ خبر: 22642 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو نشست ادبی با حضور استاد کزازی و بدیعی

سفرنامه نیویورک میرجلال‌الدین کزازی که در قالب شعر است در یک نشست ارائه می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز نشست ویژه‌ شهر کتاب در روز دوشنبه ۱۴ مهر ساعت ۱۶:۳۰ به گزارش سفرنامه دکتر میرجلال‌الدین کزازی از آمریکا اختصاص دارد. او پس از سفری چهل روزه به آمریکا، چامه‌ای بلند در گزارش سفر به نیویورک سروده‌اند که در این سروده شهر نیویورک توصیف و فرهنگ ایرانی با فرهنگ آمریکایی که نماد و نمونه‌ی برترین آن شهر نیویورک است سنجیده می‌شود.

از دید ادبی، پدیده‌ی بی‌پیشینه‌ای است که سفرنامه‌ای در پیکره‌ی چامه سروده شده باشد.

این نشست  با حضور علاقه‌مندان به فرهنگ ایران در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

آری و نه به رمان نو

«رمان نو»، جنبشی بود برای پیراستن رمان از عیب‌های رمان‌های سنتی قرن نوزدهم و بیستم و نجات نوع ادبی رمان از نابودی. درباره‌ی رمان نو و ویژگی‌های آن تا کنون مقالات و کتاب‌هایی اندک به فارسی ترجمه و منتشر شده است. به تازگی کتاب «آری و نه رمان نو» با ترجمه‌ی منوچهر بدیعی به فارسی منتشر شده است که مجموعه مقاله‌هایی از هواداران و مخالفان رمان نو است که با بررسی گذشته‌ی رمان و پیش‌بینی آینده‌ی آن پایه‌ای برای داوری درباره‌ی آینده‌ی رمان و ضد رمان فراهم می‌آورد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه پانزدهم مهر ساعت ۱۶:۳۰ نیز به نقد و بررسی درباره‌ی کتاب «آری و نه به رمان نو» اختصاص دارد که با حضور ابوالحسن نجفی، منوچهر بدیعی و امیرعلی نجومیان در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

 

نظر شما