شناسهٔ خبر: 22619 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اصرار کشورهای اروپایی و آمریکایی برای دعوت از دانش آموختگان ایرانی

به گفته قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، شرایط علمی کشورمان به گونه ای است که کشورهای اروپایی و آمریکایی با اصرار از دانش آموختگان ایرانی دعوت به همکاری می کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در ديدار هيأت آكادميك اندونزيايي در زمينه علوم قرآني با حسين سالار آملي - قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل و ابوالفضل خوش منش - رئيس مركز هماهنگي توسعه پژوهش و آموزش عالي قرآن كشور، در خصوص گسترش همكاري هاي علمي و فناوري بين دو كشور به خصوص در زمينه علوم قرآني بحث و تبادل نظر شد.

در اين ديدار، سالار آملي با تشريح وضعيت آموزش عالي ايران همچنين پيشرفت هاي علمي دانشمندان كشورمان در سال هاي اخير، اظهار داشت: هم اكنون جهان به سمت بن بست و ناهنجاري پيش مي رود و اگر اين روند ادامه يابد، انسانيت، معرفت و حقوقي براي انسان ها باقي نمي ماند و تنها راه نجات و رهايي از اين معضل، بازگشت و رجعت به قرآن كريم است.

قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل در ادامه به شرايط كيفي دانشگاههاي ايران اشاره كرد و گفت: شرايط كيفي دانشگاههاي ما به گونه اي است كه كشورهاي اروپايي و آمريكايي، دانش آموختگان ما را به اصرار دعوت به كار مي كنند.

وي همچنين به حضور ۲۴ دانشمند ايراني در ميان ۳۰۰۰ دانشمند مطرح و طراز اول جهان و دريافت جايزه فيلدز رياضيات توسط يك دانشمند زن ايراني اشاره كرد و افزود: از ديگر موارد پيشرفت هاي علمي ايران مي توان به ساخت ماهواره و قرار دادن آن در مدار زمين بدون كمك گرفتن از كشورهاي ديگر همچنين ساخت سوپر كامپيوتري كه در زمره ۵۰۰ سوپر كامپيوتر پرقدرت جهان قرار دارد اشاره كرد.

سالار آملي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه شرايط علمي ايران به گونه اي است كه مراودات علمي آن با كشور هاي پيشرفته جهان از جمله آلمان و فرانسه افزايش يافته و بزرگ ترين ناشر علمي جهان (اشپرينگر) به ايران آمده تا مقالات دانشمندان ايراني را در سطح جهان منتشر كند، گفت: دليل عمده اين پيشرفت هاي علمي، آگاهي و خواست مردم و مقام معظم رهبري است كه اين دو خواست در يك نقطه مشترك به هم رسيده اند و رهبر معظم انقلاب ايران حتي حساس تر از دیگران نسبت به پيشبرد علوم و فناوري در كشور هستند.

وي همچنين با اشاره به سفر اخير وزير علوم و تكنولوژي اندونزي به ايران و گفتگوهاي صورت گرفته براي افزايش مراودات علمي و فناوري بين دو كشور، گفت: ما آمادگي كامل داريم تا فنآوريها و نو آوريهاي خود در زمينه هاي علوم نانو، بيولوژي، سلول هاي بنيادي، هوافضا همچنين علوم و تفاسير قرآني در اختيار دانشمندان اندونزيايي قرار دهيم و در اين زمينه تبادل دانشجو و استاد بين دانشگاه هاي دو كشور صورت گيرد.

در اين نشست، خوش منش با تاكيد بر لزوم اتحاد و اتفاق مسلمانان در حول محور قرآن كريم، گفت: با توجه به مطالعات فراوان علوم قرآني در كشورهاي اسلامي هنوز جاي خالي انديشه توليدات قرآني به زبان امروز احساس مي شود و هماهنگي نخبگان و انديشمندان در كشورهاي اسلامي براي فعاليت در اين زمينه ضروري به نظر مي رسد.

 

نظر شما