شناسهٔ خبر: 22603 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام آمادگی اشپرینگر برای افزایش تعداد نشریات ایرانی انگلیسی‌‌زبان

سید‌ابراهیم عمرانی، نائب‌رئیس شورای سیاستگذاری و تامین منابع علمی کشور با اشاره به اظهار تعجب رئیس انتشارات اشپرینگر از پیشرفت‌های علمی کشورمان، از اعلام آمادگی این انتشارات بین‌المللی برای افزایش چاپ نشریات ایرانی انگلیسی‌زبان خبر داد. ‌

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سیدابراهیم عمرانی،‌ دبیر و نایب رئیس شورای سیاستگذاری و تامین منابع علمی کشور درباره بازدید رئیس انتشارات اشپیرینگر آلمان و هيات همراه از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته «دِرک هانک» رئیس انتشارات اشپیرینگر و هیات همراه وی از سوی وزارت علوم برای بازدید از کشورمان دعوت شدند. این هیات از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نیز بازدید کردند.

وی افزود: «اشپرینگر» به‌عنوان بزرگترین ناشر حال حاضر دنیا بعد از «الزویر» با وجود اعمال تحریم‌های مختلف ضد کشورمان، دسترسی دانشجویان به منابع پایگاه‌های علمی را قطع نکرده است و در واقع اشپرینگر، رفتار ملایمی با ما دارد. 

عمرانی درباره توافقات صورت گرفته بین ایرانداک و اشپرینگر گفت: طی مذاکرات صورت گرفته با مسئولان اشپرینگر، برای اتصال دانشگاه‌های متقاضی به پایگاه‌های اطلاعاتی به تفاهم رسیدیم.

نایب رئیس شورای سیاستگذاری و تامین منابع علمی کشور، درباره انتشار 16 نشریه ایرانی انگلیسی‌زبان از سوی انتشارات اشپرینگر عنوان کرد: در حال حاضر 16 نشریه ایرانی انگلیسی‌زبان از سوی اشپرینگر منتشر می‌شوند که در جریان دیدار چند روز گذشته، برای افزایش تعداد این نشریات نیز مذاکراتی صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: دِرک هانک، بعد از نخستین‌ بازدیدش از «ایرانداک» و آشنایی با فعالیت‌های پژوهشگاه از جمله تولید نرم‌افزار «همانند جو» و همچنین پیشرفت‌های فضای علمی کشورمان، در نامه‌ای از مشاهده این پیشرفت‌ها ابزار تعجب کرده است. 

سردبیر خبرگزاری «لیزنا» گفت: انتشارات اشپرینگر، در کشور جهان صاحب دفتر است و اگر بازدید‌ مسئولان انتشاراتی مانند اشپرینگر  یا الزویر منجر به ایجاد دفتری در کشورمان شود، همکاری‌‌های مشترک در مدت زمان کمتری به نتیجه خواهد رسید.

 

نظر شما