شناسهٔ خبر: 22049 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فيناليست‌های شعر جايزه كتاب ملی آمريكا معرفی شدند

بنياد كتاب ملی آمريكا فهرست اوليه نامزدهايش در بخش شعر را برای رقابت سال 2014 خود اعلام كرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ به نقل از پابلیشرز ویكلی، در میان فینالیست‌های این رقابت دو فینالیست قبلی این جایزه، دو ملك‌الشعرای سابق آمریكا و یك برنده جایزه پولیتزر در كنار دو دریافت كننده جایزه بولینگن و یك برنده پیشین جایزه شعر لس‌آنجلس تایمز جای گرفته‌اند. آخرین فینالیست هم یك بار جایزه نویسندگان بوتینگ را برده است.

فینالیست‌های سال ۲۰۱۴ جایزه شعر كتاب ملی آمریكا عبارتند از:

لیندار بردز برای «توهم راجت»، برایان بلنچفیلد برای «چندین جهان»، لوییز گلوك برای «شب مومن و بافضیلت»، ادوارد هیرش برای «گابریل: یك شعر»، فانی اهاو برای «بچگی دوم»، مورن ان.مك لین برای «این آبی»، فرد موتن برای «احساس سه گانه» كلودیا رانكین برای «شهروند: یك شعر آمریكایی»، اسپنسر ریس برای «جاده‌ای به امانوس»، مارك استرند برای «مجموعه اشعار».

در روزهای آینده به تناوب فینالیست‌های بخش داستانی، غیرداستانی و ادبیات نوجوانان نیز معرفی خواهند شد. اسامی برندگان در مراسمی كه ۱۹ نوامبر برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

جوایز كتاب ملی آمریكا از سال ۱۹۳۶ از سوی انجمن كتابفروشان آمریكا و برای معرفی و تجلیل بهترین آثار سال اهدا شد. از سال ۱۹۸۸ تاكنون بنیاد غیرانتفاعی كتاب ملی آمریكا این جایزه را اهدا كرده است. برای معرفی این نامزدها هر سال بیش از هزار عنوان كتاب بررسی می‌شود. 

نظر شما