شناسهٔ خبر: 22020 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیام تسلیت به رئیس جدید دانشگاه شریف

مراسم تودیع و معارف رئیس دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد این مراسم با حاشیه هایی همراه بود که می توان به امتناع عارف برای حضور در جایگاه تودیع و معارفه، عدم استخدام رتبه 5 کنکور در دانشگاه شریف و تشکر رئیس جدید از ارسال کنندگان پیام تسلیت اشاره کرد.

 به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه صعنتی شریف صبح امروز با حضور دکتر نیلی مشاوراقتصادی رئیس جمهور، دکتر عباسپور نماینده سابق مجلس، دکتر برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت، دکتر خزعلی رئیس دانشگاه الزهراء، دکتر سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، دکتر عارف عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و دکتر محمد حسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزارشد .

بیماری پوستی دکتر روستا آزاد

برنامه سرساعت ۹.۳۰ دقیقه با سخنرانی حجت الاسلام محمد نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد وی با اشاره به تغییر و تحولات خواست که همه با هم به رئیس دانشگاه کمک کنند. وی همچنین افزود: این پست چیزی جز زحمت ندارد دکتر روستا آزاد طی این مدت بیماری پوستی گرفتند و روسای دیگر نیز مریضی های دیگر مانند مریضی قلبی و غیره و آن هم به خاطر این است که از صبح تا شب باید درگیر کار باشند و کار راحتی نیست.

فخر فروشی شریف‌ها به دانشگاه تهرانی ها

دکتر روستا آزاد به عنوان دومین سخنران در جایگاه قرار گرفت و در پایان صحبت های خود آمادگی خود را برای کمک به رئیس جدید دانشگاه اعلام کرد و خطاب به رئیس جدید دانشگاه گفت: البته با حضور دکتر عارف، دکتر عباسپور و دکتر فرزانه فکر نمی کنم نیاز به کمک من باشد ولی در صورت نیاز از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.

روستا آزاد در بخش دیگری از صحبت های خود با افتخار به این مساله که ۱۰۰ نفر اول کنکور همیشه دانشگاه شریف را برای تحصیل انتخاب می کنند و دلیل آن وضعیت خوب آموزشی این دانشگاه است به دکتر امید معاون اداری مالی وزارت علوم که خود یک عضو دانشگاه تهران است فخر فروخت.

نصایح استاد به شاگرد

محمد رنجبر یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه شریف و از اساتید دکتر فتوحی رئیس جدید دانشگاه گفت من چون استاد دکتر فتوحی بوده ام می توانم وی را نصیحت کنم گفت : در مورد ستاره دار کردن دانشجویان مواظب باشد چرا که آینده دانشجویان تباه می شود.

عدم استخدام رتبه ۵ کنکور در دانشگاه شریف

وی به خانمی اشاره کرد که نفر ۵ کنکور بود و معدل وی بالای ۱۸ بود ولی به علت عدم نیاز در این دانشگاه استخدام نشد. این درحالی است که افرادی که ذی صلاح نیستند بورسیه شده و برای آنها جا روز می شود.

قانون جدید کنکور جذب رتبه ۲۴۰ به جای ۶۰

وی همچنین خطاب به دکتر امید معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: پدری آمده بود و شکایت می کرد که فرزند وی با رتبه ۶۰ در شریف پذیرفته نشده این درحالی است که دانشجوی دیگر با رتبه ۲۴۰ پذیرفته شده که دکتر امید گفت این قانون جدید است.

خیانت به دانشگاه شریف

دکتر سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان نیز گفت : در طول تاریخ عزیزانی آمدند که من نمی گویم برای کدام دوره بودند و برطرح و توسعه دانشگاه خط زدند که آن بزرگترین خیانت به دانشگاه و نظام جمهوری اسلامی بود.

ادامه کری خوانی شریفی ها

دکتر سهراب پور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این مطلب که دانشگاه شریف افتخار نظام جمهوری اسلامی است ، گفت: من ۱۰۰ نفر اول کنکور را نمی گویم که این دانشگاه را انتخاب می کنند بلکه در کشور فقط سه نفر هستند که دارای عنوان IEEE Fellow  هستند که هر سه از اعضای هئیت علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف هستند.

تشکر رئیس جدید از ارسال کنندگان پیام تسلیت

دکتر فتوحی به عنوان آخرین سخنران صحبت کرد و خطاب به دکتر روستا آزاد گفت: از همه ظرفیت های دانشگاه استفاده خواهد کرد و درپایان گفت از همه افرادی که برای من پیام تشکر و تسلیت ارسال کردند تشکر می کنم  و می خواهم دعای خیرشان را بدرقه من کنند تا بتوانم حداقل فعالیت را برای این دانشگاه داشته باشم.

امتناع عارف برای حضور در سن تودیع و معارفه

سپس مراسم تودیع و معارفه با حضور میهمانان برگزار شد و با وجود اینکه مجری دوبار از دکتر عارف خواست که بر بالای سکو حاضر شود وی بر روی سن قرار نگرفت.

اشتباه در ارایه حکم رئیس دانشگاه شریف

دکتر امید معاون اداری حکم سرپرستی را که به امضاء دکتر نجفی سرپرست وزارت علوم رسیده بود به دکتر روستا آزاد داد و بعد از روبوسی متوجه شد که اشتباه کرده و دوباره حکم را دریافت کرد و به دکتر فتوحی داد.

نظر شما