شناسهٔ خبر: 21998 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگر تایتانیک پیام‌آور صلح سازمان ملل شد

لئوناردو دی کاپریو بازیگر هالیوود از سوی سازمان ملل به عنوان پیام‌آور صلح انتخاب شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ لئوناردو دی کاپریو از سوی سازمان ملل به عنوان پیام آور صلح انتخاب و همچنین از بازیگر مشهور فیلم «تایتانیک» درخواست شد تا 23 سپتامبر در اجلاس آب و هوای سازمان ملل که برای بررسی موضوع تغییر آب و هوا برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

دی کاپریوی با انتشار بیانیه‌ای این انتخاب را افتخاری برای خود خواند و گفت: این افتخاری است که نقش پیام‌آور صلح در زمینه تغییرات آب و هوایی را بپذیرم تا بتوانم به دبیر کل برای تلاش‌هایش برای رسیدگی به یکی از مهمترین مسایلی که در جامعه جهانی با آن روبه رو هستیم، کمک کنم.

وی افزود: من تعهدی اخلاقی برای صحبت درباره این لحظه تاریخی در تاریخ بشری دارم- اکنون لحظه عمل است. این که چگونه به بحران آب و هوا در سال‌های آینده واکنش نشان دهیم به احتمال قوی تعیین کننده سرنوشت بشریت و سیاره‌مان خواهد بود

تغییرات آب و هوایی احتمالا نزدیک‌ترین موضوع سیاسی به بازیگر «گرگ وال استریت» است؛ کسی که به طور منظم برای تعهداتش به مسایل این چنینی توجه نشان داده است.

در ماه فوریه دی کاپریو یک کمک 3 میلیون دلاری به سازمان حفاظت دریایی کمک کرد و چند ماه بعد دوباره 7 میلیون دلار به این امر اختصاص داد. در 21 ماه سپتامبر و دو روز جلوتر از سخنرانی دی‌کاپریو در اجلاس سازمان ملل، قرار است او در بنیاد کلینتون به خاطر فعالیت های زیست محیطی‌اش تجلیل شود.

ادوارد نورتون، مایکل داگلاس، شارلیز ترون، جرج کلونی و استیوی واندر از دیگر چهره‌های مشهور هستند که در سال‌های اخیر به عنوان پیام آور صلح سازمان ملل انتخاب شده اند.

در وب سایت سازمان ملل درج شده که کار انتخاب پیام‌آور صلح از سوی سازمان ملل که به عنوان سفیران صلح انتخاب می‌شوند با دقت از میان افرادی که در زمینه هنر، ادبیات، تفریح و سرگرمی، ورزش و یا دیگر زمینه های مربوط به زندگی جمعی فعال هستند و افرادی که علاقه مند و متوجه مسایل جهان هستند، انجام می‌گیرد.

نظر شما