شناسهٔ خبر: 21960 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح مرکز کتاب‌پژوهی خانه کتاب با حضور وزیر ارشاد

مرکز کتاب‌پژوهی خانه کتاب روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه با حضور علی جنتی افتتاح میشود. در حاشیه این مراسم نیز پنج کتاب منتشر شده «کتابشناسی ماه» رونمایی خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مرکز کتاب‌پژوهی به منظور فراهم آوری، ساماندهی، انجام پژوهش‌های مرتبط و اطلاع رسانی در حوزه کتاب، در مؤسسه خانه کتاب تأسیس خواهد شد.

این مرکز ایجاد محیط مناسب برای مطالعه، پژوهش و بهره‌گیری مورخان، محققان، دانشجویان و دانش‌پژوهان علاقه‌مند به مباحث کتاب، شناسایی، گردآوری، سازماندهی، حفاظت و نگاهداری و اشاعه اطلاعات آثار درباره کتاب از آغاز تا امروز و پس از آن، انجام پژوهش‌های در حوزه کتاب و نشر آن، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی به منظور یاری رسانی و ارائه خدمات به پژوهشگران و مراجعه‌کنندگان و بالا بردن سطح آگاهی گروه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم از پیشینه کتاب و آشنایی هر چه بیشتر آنان با این مقوله را دنبال می‌کند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه سی‌ام شهریور ماه مرکز کتاب‌پژوهی خانه کتاب را افتتاح خواهد کرد. در این مرکز کتابها، نشریات، بروشور، بریده جراید، بروشور و پایان‌نامه‌های مرتبط با کتاب جمع‌آوری می‌شوند.

در حاشیه این مراسم نیز از ۵ کتاب منتشر شده «کتابشناسی ماه» ویژه فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه رونمایی خواهد شد.

نظر شما