شناسهٔ خبر: 21878 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تغییر نام «ضد نور» به «بوفالو»

کاوه سجادی‌حسینی کارگردان فیلم «ضد نور» قصد دارد نام این فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم فجر به «بوفالو» تغییر دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ کاوه سجادی‌حسینی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که نام فیلم سینمایی «ضدنور» برای حضور در جشنواره بین المللی فیلم فجر به «بوفالو» تغییر می کند، گفت: فیلمنامه این فیلم در ابتدا هم با نام «بوفالو» نوشته شده بود اما بعد تصمیم گرفتم برای دریافت پروانه ساخت نام آن را تغییر دهم. «بوفالو» در حال حاضر در مرحله قطع نگاتیو و تصحیح رنگ است که به زودی برای نمایش آماده می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه ای برای اکران فیلم سینمایی «شب، بیرون» دارد یا خیر، توضیح داد: در حال حاضر پروانه نمایش ویدیویی این فیلم صادر شده و تلاش می کنم تا بتوانم پروانه نمایش سینمایی آن را دریافت کنم که امیدوارم هرچه سریعتر این اتفاق رخ دهد.

سجادی حسینی در جواب این سوال که ساخت فیلم اهدای تندیس های شانزدهمین جشن سینمای ایران توسط وی چگونه انجام شد، گفت: با توجه به اینکه خانه سینما برای کاهش هزینه ها تصمیم به برگزاری یک جشن بزرگ در روز ملی سینما نداشت، به پیشنهاد مازیار میری تصمیم گرفته شد تا فیلمی از اهدای تندیس های برگزیدگان جشن سینمای ایران تهیه شود تا در روز ملی سینما برای اهالی سینما و مردم به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: با ارائه این ایده از سوی مازیار میری، من، کاوه صباغ زاده و علی اعلایی برای ساخت این فیلم انتخاب شدیم. برای اهدای تندیس ها با برگزیدگان تماس می گرفتیم و از آنها می خواستیم تا یک زمان را برای مصاحبه در نظر بگیرند و ما هم به محل قرار می رفتیم و تندیس ها را به برگزیدگان اهدا می کردیم.

کارگردان فیلم سینمایی «شب،بیرون» بیان کرد: البته تنها تعدادی از هنرمندان از شیوه اهدای جوایز غافلگیر شدند که از آن جمله می توان به محمدعلی باشه آهنگر اشاره کرد که جایزه خود را در حیاط خانه سینما و توسط حمید فرخ نژاد دریافت کرد. برای ساخت این فیلم تنها ۳ روز وقت داشتیم و سعی کردیم تا این فیلم را به خوبی جلوی دوربین ببریم.

سجادی حسینی در پایان گفت: فیلم اهدای تندیس های شانزدهمین جشن سینمای ایران با زمان نزدیک به ۱۰۰ دقیقه با همکاری کاوه صباغ زاده، علی اعلایی و البته همکاری مجید برزگر به خصوص در بخش انیمیشن ساخته شد که می توان آن را اولین تجربه در نوع اهدای جوایز سینمای ایران دانست.

نظر شما