شناسهٔ خبر: 21865 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ملاقات هیئت عالی رتبه دانشگاهی آلمان با سرپرست وزارت علوم

به منظور گسترش همکاری‌های علمی ­بین المللی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پروفسور وینترمنتل رئیس مؤسسه تبادلات آکادمیک و رئیس هیئت عالی رتبه دانشگاهی آلمان دیدار کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا، دکتر محمد علی نجفی در این دیدار که روسای چند دانشگاه نیز حضور داشتند، ایران و آلمان را دو کشوری دانست که در شکل گیری تمدن بشری نقش مهمی داشته و دارای نظام آموزشی دیر پا بوده‌­اند.

سرپرست وزارت علوم ایجاد همکاری های پایدار و درازمدت علمی و فرهنگی بین ایران و آلمان را ضروری دانست و اظهار کرد: همکاری های علمی، آموزشی و تکنولو‍ژیک به خودی خود بسیار مهم و ارزشمند هستند؛ اما از نظر تأثیری که می­‌توانند بر روابط اقتصادی و حتی سیاسی بگذارند، از اهمیتی مضاعف برخوردار می شوند.

وی اظهار امیدوار کرد که حاصل سفر هیئت آلمانی به ایران، پایه گذار همکاری­‌های دراز مدت علمی بین المللی میان ایران و آلمان باشد.

پروفسور وینتر منتل رئیس موسسه تبادلات آکادمیک آلمان نیز ضمن تشکر از میهمان نوازی گرم ایرانیان گفت: سفر ما با یک هیئت عالی رتبه علمی به ایران نشان دهنده علاقه ما به همکاری های گسترده علمی و فناوری است.

وی افزود: ما بر این باوریم که روابط علمی بین کشورها خلاقیت ها را افزایش داده به ما قدرت می دهد که درک بیشتری از یکدیگر داشته باشیم.

پروفسور وینتر منتل بر آمادگی دانشگاه های آلمان برای همکاری های گسترده علمی و فناوری با دانشگاه های ایران تأکید کرد.

نظر شما