شناسهٔ خبر: 21358 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک «کتابخانه عجیب» از موراکامی ترجمه می‌شود

كتاب 96 صفحه ای موراکامی ماه دسامبر به زبان انگليسي از راه می رسد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ «کتابخانه عجیب» کتاب بعدی هاروکی موراکامی حتی برای نویسنده‌ای که کتاب‌هایش شامل گربه‌های سخن‌گو، قورباغه‌های غول‌آسا و انسان‌های مینیاتوری بدجنس هم می‌شوند نیز به نظر زيادي سورآل و تجربي می‌رسد.

داستان «کتابخانه عجیب» که ماه دسامبر در ایالات متحده توسط خانه نشر ناپف منتشر می‌شود، توسط پسری روایت می‌شود که در راه خانه از مدرسه‌اش به کتابخانه‌ای می‌رود. یک پیرمرد او را گروگان می‌گیرد و او را مجبور می‌کند تا تعداد زیادی از کتاب‌ها را به خاطر بسپارد. این پسر در نهایت متوجه می‌شود که پیرمرد قصد دارد اطلاعاتی که او در ذهنش حفظ کرده را با خوردن مغزش جذب خود کند. با کمک دختری عجیب و مردی که لباس گوسفند پوشیده، زندانی جوان نقشه‌ای برای فرار می‌کشد. مردانی که لباس گوسفند پوشیده‌اند در آثار قبلی موراکامی هم حضور داشته‌اند.

سانی مهتا رییس و سردبیر خانه نشر ناپف روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای رسمی بعد از اعلام خریداری امتياز انتشار این کتاب، اثر 96 صفحه‌ای جدید موراکامی را یکی از ترسناک‌ترین و شگفت انگيز‌ترین چیزهایی که تا به حال خوانده نامید.

کتاب «کتابخانه عجیب» تنها سه ماه و نیم بعد از آخرین رمان موراکامی که «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌هاي سفر زيارتي او» نام داشت و در آغاز همين ماه پيش (آگوست) در ایالات‌متحده منتشر شد، به بازار می‌آید. رمان قبلی موراکامی بیش از یک میلیون نسخه در ژاپن فروش داشت و در حال حاضر در رتبه اول لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در بخش داستانی قرار دارد.

کتاب جدید موراکامی ممکن است برای بعضی از طرفداران او کوچک به نظر برسد، مخصوصا آن دسته از طرفدارانی که به تازگی رمان بیش از 400 صفحه‌ای اخیر او و رمان 925 صفحه‌ای عظیم «1Q84» را در سال 2011 خوانده بودند. ناپف کتاب «کتابخانه‌ عجیب» را با طراحی کاملا رنگی توسط چیپ کید، مدیر هنری همکار خود، منتشر خواهد کرد. آقای کید اعلام کرده که با الهام از طراحی‌های این کتاب، مجموعه‌ای از طراحی‌های گرافیک ژاپنی خاص خود را نیز انجام داده است. 

نظر شما