شناسهٔ خبر: 21344 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گلایه رویا میرعلمی از شرایط امروز تئاتر

رویا میرعلمی بازیگر تئاتر و تلویزیون با گلایه از شایط نامساعدی که این روزها در تئاتر کشور وجود دارد، عنوان کرد اگر مجبور باشد در تئاتر به خاطر جذب تماشاگر در نقشهایی که دوست ندارد حضور داشته باشد، ترجیح می دهد جذب آثار تلویزیونی شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ رویا میرعلمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیرش در حوزه تئاتر گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت هستم که تصویربرداری آن تا دی ماه به طول می انجامد بنابراین عملا فرصت حضور در یک اثر نمایشی را ندارم. در حقیقت با شرایطی که وجود دارد فعلا ترجیحم این است که از کار تئاتر دوری کنم یعنی بعد از اتمام بازی در این مجموعه تلویزیونی هم علاقه چندانی به تئاتر کار کردن ندارم.

وی درباره دلایل کم‌علاقگی‌اش به حضور در تئاتر عنوان کرد: در شرایطی که هیچ حمایتی از تئاتر نمی‌شود و گروه های نمایشی مجبور هستند همه هزینه های خود را از درآمد ناچیز گیشه تامین کنند کار نکردن بهتر از حضور در تئاتر است. متاسفانه با شرایط پیش آمده گروه های نمایشی برای جذب مخاطب مجبور هستند المانهایی را در نظر بگیرند که ناخواسته کارشان را به سمت و سوی دیگری می برد. این روزها همه گروه های نمایشی مجبورند به سمت اجرای کمدی و طنزهای کم مایه گرایش داشته باشند و چیزی را به مخاطب نشان دهند که خودشان علاقه چندانی به آن ندارند.

بازیگر نمایش «شایعات» یادآور شد: متاسفانه دیگر تئاتر برایم جذابیت گذشته را ندارد. در گذشته هنرمندان تئاتر با این ذهنیت کار می کردند که قرار است با نمایشی که اجرا می کنند اتفاق تازه ای رخ دهد و کارشان تاثیرگذار باشد اما زمانی که قرار است به هر شرایطی برای جذب مخاطب و تامین هزینه هایمان تن دهیم دیگر تئاتر مفهوم والای خود را از دست می دهد. اگر من به عنوان بازیگر قرار باشد حتما در تئاتر کمدی کار کنم خوب چه کاری است در عوض به سمت تلویزیون می روم که مدیوم کمدی و طنز بیشتر در آن جواب می دهد.

میرعلمی درباره حضور در سریال «شمعدونی» یادآور شد: شرایط سریال «شمعدونی» از فیلمنامه و نقشم در این مجموعه گرفته تا عوامل و دیگر بازیگران آنقدر برایم جذاب و دوست داشتنی است که از حضور در این مجموعه رضایت کامل را داشته باشم. این سریال اثری کمدی است که در دلش مسائل اجتماعی روز مطرح می شود. این سریال داستان چند خانواده را به تصویر می کشد که همگی با هم نسبتهای نزدیک فامیلی دارند و هربار اتفاق و یا مسئله ای برای یکی از اعضا خانواده رخ می دهد که همگی سعی در حل آن دارند، در دل این مسائل اتفاقات بامزه رخ می دهد که بسیار دیدنی است. من در این مجموعه نقش خواهر کوچک خانواده را ایفا می کنم که هربار درگیر مسئله ای می شود.

وی در پایان درباره علاقه به ایفای نقشهای مختلف کمدی و جدی توضیح داد: ترجیح من بازی در یک نقش خوب و تاثیرگذار در قصه است. معمولا برای انتخاب یک نقش چه در تئاتر و یا سینما و تلویزیون ویژگی های خاصی مد نظرم است بنابراین فرقی نمی کند که نقش کمدی باشد یا جدی. در تئاتر هم تا به حال همه نقشی را بازی کرده ام اما قطعا دوست دارم بعد از سریال «شمعدونی» یک نقش جدی را ایفا کنم.

میرعلمی بازی در نمایشهایی چون «در شوره زار»، «شایعات»، «قرمز و دیگران»، «بیداری خانه نسوان»، «مادر مانده»، «تکیه دولت»، «مهر هفتم» و... را در کارنامه دارد. وی به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون در فیلمهای سینمایی «بیداری»، «آقا یوسف»، «صبح روز هفتم» و سریالهای «زمانه»، «عصر پاییزی» و... حضور داشته است.

نظر شما