شناسهٔ خبر: 21316 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازگشت برومند به دبیرخانه جشنواره تئاتر عروسکی

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران_مبارک از بازگشت خود به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مرضیه برومند، از بازگشت خود به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران_مبارک خبر داد و گفت: خدا را شکر همه چیز به خیر خوشی تمام شد و موضوع از نظر من تمام شده است.

برومند توضیحات بیشتر در این باره را به اطلاع‌رسانی در ساعات آینده موکول کرد.

به گزارش تسنیم، مرضیه برومند، پنجم شهریور ماه و در فاصله ۱۵ روز مانده به برگزاری جشنواره به دلیل مشکلاتی که مدیر کل هنرهای نمایشی برای جشنواره پدید آورده بود از سمت خود استعفا داد و با انتقاداتی تند از مدیریت حسین طاهری، گفته بود:«تا امروز اجازه ندادم استعفایم علنی شود اما دیگر دلیلی برای ادامه نمی‌بینم چون با این شیوه هم آبروی من می‌رود و هم آبروی جشنواره بنابراین یا به من استقلال می‌دهند تا جشنواره را برگزار کنم یا یک نفر دیگر را انتخاب کنند.»

برومند در نامه‌ای به مراخانی اینگونه نوشته بود:«نظر به مشکلات و ناهماهنگی‌های عدیده و مکرر و عدم تفاهم و اختلاف سلیقه و دیدگاه درباره چگونگی برگزاری یک جشنواره مهم و معتبر فرهنگی و نیز نادیده انگاشتن شروطی که هنگام دعوت از من برای قبول مسئولیت دبیری جشنواره عروسکی تهران مبارک از سوی جناب آقای طاهری مورد پذیرش قرار گرفت و متاسفانه بارها و گاه به شکلی توهین آمیز نقض گردید‌، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ نمایید تا امور این جشنواره از این پس بدون هیچ ارتباطی با مدیریت مرکز و زیر نظر مستقیم معاونت هنری و شخص شما انجام پذیرد، در غیر این صورت مرا از ادامه این همکاری معاف فرمایید. زیرا ادامه روند فعلی دیگر قابل تحمل نیست و تمام وقت و نیروی من و ستادم را برای حل و فصل مشکلات ناشی از کج بینی‌ها و لج‌بازی‌ها و کندکاری‌ها هدر می‌کند و به طور قطع در کیفیت برگزاری آبرومندانه جشنواره اثر سوء خواهد داشت. سپاسگزار می‌شوم که هرچه زودتر تکلیف مرا روشن کنید.»

امروز ۱۰ شهریور ماه نیز پس از انتشار نامه‌ مرضیه برومند خطاب به معاون امور هنری مبنی بر وجود ناهماهنگی‌هایی در روند برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی، جلسه‌ای مشترک با حضور علی مرادخانی،‌ حسین طاهری (مدیرکل هنرهای نمایشی) و دبیر جشنواره برگزار شد. معاون امور هنری وزیر ارشاد ضمن اشاره به بازدید خود از دبیرخانه جشنواره عروسکی، تلاش‌های اعضای دبیرخانه و ابراز رضایت هنرمندان این عرصه از حضور مرضیه برومند، گفت: «حضور خانم برومند برای تئاتر عروسکی کشور بسیار مغتنم و برای مجموعه تئاتر فرصت ممتازی است. تئاتر عروسکی در این رویداد فرهنگی اثرگذار باید از وجود ایشان نهایت بهره فرهنگی و علمی را ببرد. اینجانب به هیچ عنوان با استعفای ایشان موافق نیستم و معتقدم که خانم برومند با برطرف شدن مشکلات به کار خود ادامه خواهند داد.»

نظر شما