شناسهٔ خبر: 21280 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اثر برتر جایزه ملی کتاب خلیج فارس به چاپ ششم رسید

کتاب «تاج‌ سر کرانه» نوشته محمد ولی‌زاده که در نخستین دوره جایزه ملی کتاب خلیج فارس به عنوان کتاب برتر معرفی شده است، به چاپ ششم رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، این کتاب که روایتی داستانی از زندگی و مبارزات ضد استعماری رئیسعلی دلواری را شامل می‌شود، توسط انتشارات آئینه جنوب به چاپ رسیده است. این کتاب برای اولین بار در اردیبهشت ۸۸ به چاپ رسید و پس از آن، نوبت‌های بعدی چاپش به ترتیب در مرداد ۸۸، اردیبهشت ۹۰، آبان ۹۰ و اسفند ۹۰ هستند.

از محمد ولی‌زاده نویسنده این کتاب، پیش از این، کتاب‌های «روزنمای ادبیات ایران»، «آوازهای چاپ اول»، «حتای مرگ»، «اصلا به فکر غیبت پروانه‌ها مباش»، «چه میهمان بی‌دردسری هستند مردگان»، «عیار نقد در آینه» و «مرا تلنگر یادت بس» به چاپ رسیده‌اند.

رئیسعلی دلواری (۱۲۶۱ ـ ۱۲۹۴ هجری شمسی) از رهبران قیام تنگستان در مقابل نیروهای اشغالگر انگلیسی بود که در نبرد با استعمارگران هدف گلوله قرار گرفته و روز ۱۱ شهریور به شهادت رسید و پیکرش در جوار حرم حضرت علی (ع) به خاک سپرده شد.

در قسمتی از این کتاب می‌‌خوانیم:

خیلی‌ها اصرار داشتند که بمانند ولی اجبار رئیسعلی را که می‌دیدند حرفی نمی‌زدند و به سمت «بوجیکا» به راه می‌افتادند. فاطمه‌آقا زن رئیسعلی و خیری خواهرش مانده بودند و نمی‌رفتند و هرچه به آن‌ها می‌گفتند جواب می‌دادند که «حالا کو تا انگلیسیا بیاین. بوشهر اون‌ور دنیا، دلوار این‌ور دنیا.»

زائر محمد با همه شوخی می‌کرد ولی از درون دردی چون کوه را با خود می‌کشید.

رئیسعلی به شتاب از پدر دور شد.

- الان برمی‌گردُم بُوا، الان. باید جای سنگرای رو ساحل رو مشخص کنیم...

این کتاب ۱۱۲ صفحه‌ای با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان به چاپ ششم رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما