شناسهٔ خبر: 21272 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازتاب اندیشه‌های فلسفی در آثار هنری بررسی می شود

نشست هفتگی شهر کتاب این هفته به بررسی بازتاب اندیشه‌های فلسفی در آثار هنری اختصاص دارد که با سخنرانی سیدمحمدرضا بهشتی، برگزار می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، در سنت فلسفی متداول ما اندیشه‌های فلسفی غالبا ظهور خود را در قالب گفته‌های شفاهی یا نوشته‌های مکتوب یافته‌اند، اما کوشش برای بیان اندیشه‌های فلسفی در آثار دیگر، از جمله در آثار هنری، حوزه‌ پژوهش قابل توجهی است که تاکنون در کشور ما کمتر مورد عنایت قرار گرفته است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه یازدهم شهریور از ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی بازتاب اندیشه‌های فلسفی در آثار هنری اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر سیدمحمدرضا بهشتی، استاد فلسفه‌ دانشگاه تهران در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

در این نشست به اهمیت جایگاه هنر در بازشناسی اندیشه‌های فلسفی و نیز نحوه‌ی بازنمایی فلسفه و فیلسوفان در آثار هنری برگزیده‌ای اشاره می‌شود و به عنوان نمونه بازنمایی سقراط و تفکر سقراطی، در مقایسه با دیگر تلقی‌ها از فلسفه و فیلسوفان، به مدد سردیس‌ها و تندیس‌های وی و برخی آثار دیگر مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۱:۲۰ 0 0

    لطفن فایل صوتی این جلسه را در سایت قرار دهید
                                

نظر شما