شناسهٔ خبر: 21271 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرداخت ۱۱ ميليارد تومان تسهيلات وام دانشجويی

اهم اقدامات یک ساله وزارت بهداشت در حوزه فرهنگی و دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویان منتشر شد که از آن جمله می توان به نهايي‌سازي و ابلاغ آيين‌نامه تغذيه، اسكان و مقررات خوابگاه‌هاي دانشجويي و پرداخت حدود يازده ميليارد تومان تسهيلات وام به دانشجويان علوم پزشكي كشور اشاره کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، در مدت یکسال گذشته مجموعه ۱۶۰ شاخص‌ ارزيابي عملكرد حوزه‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی به منظور ارزيابي و رتبه‌بندي فعالیت های دانشجويي و فرهنگي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تدوین شد و سرانه مبلغ وام تحصيلي اعطايي به دانشجويان علوم پزشكي در این مدت افزایش یافت.

نظام رتبه‌بندی شورای انضباطی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بر اساس عملکرد اجرا شد و در همین راستا شبکه مجازی شورای انضباطی دانشجویان (شمشاد) در رستای اجرای دولت الکترونیک و تهيه نرم‌افزار جامع اطلاعات خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استقرار یافت.

نهايي‌سازي و ابلاغ چندین آيين‌نامه از جمله شوراي رفاهي، تغذيه، اسكان، نحوه اداره و مقررات عمومي- انضباطي خوابگاه‌هاي دانشجويي مجردي در دانشگاه های علوم پزشكي كشور از دیگر فعالیت های این حوزه بود.

استقرار خط مشاوره تلفنی (صدای مشاور) در ۳۶ اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی و استقرار ۱۵۱ شعبه/ پایگاه خدمات مشاوره ای در خوابگاه های دانشجویان و ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات مشاوره و راهنمایی به دانشجویان متقاضی راهنمایی و مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج از دیگر فعالیت های حوزه معاونت دانشجویی بود.

در این دوره همچنین شیوه نامه رتبه بندی کرسی های آزاداندیشی برای ابلاغ به دانشگاه های علوم پزشکی کشور  و نظام‌نامه آموزشی نشریات دانشگاهی تدوین و انتخابات شورای هماهنگی تشکل‌های اسلامی برگزار شد.

دريافت سهميه و اعزام دانشجويان نمونه و دانشجويان فعال فرهنگي دانشگاه‌ها به سفر عمره مفرده و تامين و ابلاغ اعتبار ۲.۵ میلیارد ریال به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور برای برگزاري اردوهاي راهيان نور و برگزاری یازدهمين المپياد ورزشي دانشجويان دختر  و مسابقات تک رشته ای دانشجویان پسر از دیگر فعالیت های این حوزه بوده است.

اجرای ۶۰ درصدی برنامه تأمين و ارتقای بهداشت روان دانشجويان دانشگاه ها و دانشجویان ساكن خوابگاه‌هاي دانشجويي و پوشش ۱۰۰ درصدي بيمه حوادث دانشجويان، برگزاری جشنواره های قرآن و عترت دانشجویان، اساتید، کارکنان و پنجمين جشنواره فرهنگي با حضور ۱۰ هزار دانشجو از جمله مهمترین فعالیت های یکساله معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت بود.

صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی نیز در مدت یکسال گذشته از دولت یازدهم توانست نسبت به وصول مطالبات به منظور پرداخت به موقع وام به دانشجويان گروه علوم پزشكي كشور اقدام کند كه نتيجه آن كسب ۳۱ درصد از كل مبلغ درآمد پيش بيني شده در سال ۱۳۹۲ ظرف مدت ۱۰۰ روز از آغاز به كار دولت تدبير و اميد بود.

پرداخت حدود يازده ميليارد تومان تسهيلات وام به دانشجويان علوم پزشكي كشور،  افزايش سرانه مبلغ وام تحصيلي اعطايي به دانشجويان علوم پزشكي كشور به ميزان ۳۱ درصد و برقراري انضباط مالي از جمله فعالیت های صندوق رفاه بوده است.

نظر شما