شناسهٔ خبر: 21254 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی تاریخچه شکل‌گیری سینما در ایران در یک مستند

انیسی، کارگردان مجموعه مستند «انقلاب در قاب» از تولید نسخه سینمایی این مجموعه با موضوع تاریخچه شکل‌گیری سینما در ایران خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ عادل انیسی، کارگردان مجموعه مستند «انقلاب در قاب» از ساخت فیلم مستند بلند با موضوع تاریخچه شکل‌گیری سینما در ایران خبر داد.

انیسی درباره‌ی داستان این فیلم بلند گفت: این فیلم با موضوع تاریخچه شکل‌گیری سینما در ایران است که از دل مجموعه مستند «انقلاب در قاب» بیرون آمد. در این فیلم شرایط سینما از ورود اولین دوربین فیلمبرداری به ایران توسط مظفرالدین شاه تا پیروزی انقلاب را بررسی می‌کنیم. همچنین بخش مهمی از فیلم را به بررسی مشروعیت سینما در ایران اختصاص می‌دهیم. برای مثال می‌بینیم که با ورود سینما به ایران در سال ۱۲۸۰ تا چند سال هیچ فیلمی ساخته نمی‌شود چرا که سینما در آن زمان مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد : اولین فیلم سینمایی درایران در زمان رضاشاه ساخته می‌شود و این روند ادامه دارد. همچنین سخنان امام خمینی(ره) راجع به سینما را روایت می‌کنیم که خود باعث مشروعیت و مقبولیت سینما در ایران می‌شود.

انیسی درباره‌ی روند ساخت این فیلم گفت: کار نگارش فیلمنامه را انجام دادیم. همچنین یک نمونه ۳۰ دقیقه‌ای نیز از این فیلم تهیه کرده‌ایم. البته به زودی کار فیلم برداری را شروع خواهیم کرد. تهیه کننده این اثر مهدی مطهر است.

نظر شما