شناسهٔ خبر: 21251 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تماشاخانه استاد انتظامی میزبان ۳ نمایش جدید

تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران از ۹ شهریور میزبان ۳ نمایش جدید شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسینم؛ تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران از یکشنبه ۹ شهریور میزبان ۳ نمایش «یرما»، «(نا) نبشته» و «هرکسی یا شب می میرد یا روز، من شبانه روز» است.نمایش «یرما» به کارگردانی سما موسوی براساس طرحی از فدریکو گارسیا لورکا با بازی یلدا صرافی و آنیتا علی مددی از یکشنبه ۹ شهریور ساعت ۱۷ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

نمایش «(نا) نبشته» به نویسندگی بهروز قنبر حسینی و کارگردانی آزاده داربویی نیز از یکشنبه ۹ شهریور ساعت ۱۹ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

این نمایش نگاهی دیگرگونه به سه نقل است که در آن  تماشاگر از دریچه‌ دیگر نظاره‌گر زندگی و سرنوشت این سه شخصیت است که هر کدام در سه زمان و مکان مختلف زندگی می‌کرده‌اند. اینان با زبان‌های مختلف حرفی مشترک بر زبان دارند؛ واگویه‌های سرنوشت‌شان، که از دیده‌ها پنهان مانده و هرگز به دیده‌ ناقلان تاریخ نیامد. آزاده داربویی تنها بازیگر این نمایش است. همچنین هومن خدادوست (دستیار کارگردان)، ژینوس تقی زاده (طراح صورتک)، سارا اسکندری( طراح گریم) و فریده براتی (طراح پوستر وبروشور) دیگر عوامل این نمایش هستند.

نمایش «هرکسی یا شب می میرد یا روز، من شبانه روز»  نیز به نویسندگی سجاد افشاریان، کارگردانی مهدی بوسلیک و بازیگری  نادر فلاح از یکشنبه ۹ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی در سه اپیزود به نام‌های انور، فاتح و نادر کمیاب روایت زندگی، شرایط و ویژگی های سه نسل مختلف را به تصویر می‌کشد.

از سایر عوامل این نمایش «هر کسی ...» می‌توان به مریم نعیم‌زاده (طراح لباس)، ندا ترکمن و محسن باغ‌پرور (گروه کارگردانی)، مصطفی بهزادی‌فر (طراح پوستر و بروشور)، نوشین جعفری (عکاس)، غزاله شیرازی (موسیقی) اشاره کرد.

نظر شما