شناسهٔ خبر: 21247 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «ساخت اجتماعی واقعیت» نقد می‌‌شود

دومین نشست نقد کتاب از سلسله نشست‌های جدید انتشارات علمی و فرهنگی با موضوع نقد کتاب «ساخت اجتماعی واقعیت» برگزار می‌‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دومین نشست نقد کتاب از سلسله نشست‌های جدید انتشارات علمی و فرهنگی روز سه‌شنبه 11 شهریور ماه کار خود را با نقد و بررسی کتاب ساخت اجتماعی واقعیت (رساله‌ای در جامعه‌شناسی شناخت) دنبال خواهد کرد.

کتاب «ساخت اجتماعی واقعیت» در واقع دارای دو عنوان اصلی و فرعی است که این عناوین نشان دهندۀ مباحث بنیادین آن است.

این رساله بر این باور است که واقعیت ساخته و پرداختۀ جامعه است و جامعه‌شناسی شناخت باید فرآیندی را که امر مورد نظر در آن روی می‌دهد، تجزیه و تحلیل کند.

مباحث «جامعه به منزلۀ واقعیت عینی» و «جامعه به منزلۀ واقعیت ذهنی» به منظور ساختن پلی برای مسائل روان شناسی اجتماعی مطرح شده است.

ساخت اجتماعی واقعیت را پتر برگر و توماس لوکمان نوشته‌اند و فریبرز مجیدی آن را به فارسی برگردانده و انتشارات علمی و فرهنگی هم آن را به چاپ رسانده است.

در نشست این هفته انتشارات علمی و فرهنگی محمد امین قانعی‌راد، غلامرضا جواد کاشی و بیژن عبداالکریمی، کتاب مورد نظر را نقد و بررسی خواهند کرد.

این نشست در محل موسسه انتشارات علمی و فرهنگی واقع در بلوار آفریقا نرسیده به چهاراره جهان کودک کوچه کمان شمار 25 و از ساعت 15 الی 17 برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما