شناسهٔ خبر: 21176 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات درگیری دانشجویان خارجی

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین (ره)گفت: موضوع درگیری میان دانشجویان خارجی درحال بررسی است دانشجویان خاطی به کمیته انضباطی فراخوانده شده و مطابق با آیین نامه با آنها برخورد می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حمید ساوه در خصوص وضعیت و برخورد با دانشجویان خارجی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) درگیر شده بودند، گفت: موضوع درگیری دانشجویان خارجی بزرگنمایی شده و آنگونه که در رسانه ها مطرح شد نبوده است .

وی به تشریح جریان درگیری دانشجویان پرداخت و افزود: دانشجویان خارجی دارای تعصب و عرق ملی خاصی هستند نسبت به ملیت خود تعصب دارند روزی که درگیری رخ داد دانشجویان در زمین چمن دانشگاه سر مساله جزئی درگیر شده و زد و خوردی نیز داشتند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: یک درگیری معمولی بوده و به هیچ عنوان دانشجویان از چاقو و چماق استفاده نکرده بودند و نیروی انتظامی هم درگیر این مساله نشده بود چون پلیس حق ورود به محیط علمی را ندارد.

وی در خصوص مجروح شدن تعدادی از دانشجویان گفت: مشکل جدی رخ نداده بود برخی از این دانشجویان به صورت سرپایی مداوا شدند.

ساوه ادامه داد: با تمام این مسایل موضوع در دست بررسی است، دانشجویان خاطی به کمیته انضباطی فراخوانده شده و براساس آیین نامه انضباطی با دانشجویان برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

بنا به این گزارش اوایل هفته گذشته اعلام شد دانشجویان خارجی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از کشورهای تاجیکستان و سوریه در خوابگاه مرکزی این دانشگاه با یکدیگر درگیر شده و این درگیری منجر به حضور پلیس در خوابگاه نیز شده است. در نهایت با دخالت مسئولان دانشگاه، درگیری پایان یافته و مجروحین برای مداوا به درمانگاه اعزام شده‌ا‌ند.

نظر شما