شناسهٔ خبر: 21167 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن «رستگاری در شائوشنگ» در زندان برگزار می‌شود

به مناسبت بیستمین سال خلق فیلم تحسین‌شده‌ «رستگاری در شائوشنگ» در محل زندانی که این فیلم ساخته شد، جشنی برپا می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛  امروز شنبه جشنی به سبک دهه 50 میلادی در زندانی که لوکیشن ساخته شدن فیلم «رستگاری در شائوشنگ» بود، برگزار می‌شود.

زندانی که فرانک دارابونت در سال 1994 فیلم «رستگاری در شائوشنگ» را با بازی تیم رابینز و و مورگان فریمن ساخت، امروز میزبان افرادی است که در آنجا جمع می شوند تا بیستمین سال ساخته شدن این فیلم را جشن بگیرند.

زندان اوهایوی شهر کوچک مانسفیلد امروز صبح درهایش را روی بازدیدکنندگان باز می‌کند و به آنها این امکان را می‌دهد تا بخش‌هایی از لوکیشن این فیلم را از نزدیک ببینند. فضای اطراف مانسفیلد نیز که در این فیلم مورد استفاده قرار گرفت و نیز درخت بلوطی که مورگان فریمن زیرش جعبه کوچک را دفن کرد از دیگر بخش‌های این بازدید است. در عین حال بعد ازظهر نیز یک مهمانی با حضور یک گروه جاز در سالن مرکزی حفاظت زندان برگزار می شود.

شماری از بازیگران این فیلم از جمله باب گانتون، فرانک مدرانو، اسکات مان، رنه بلین و جیم کیسکی هم در این مهمانی شرکت می کنند.

فیلم «رستگاری در شائوشنگ» که سال 1994 اکران شد، نامزد دریافت هفت جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب شد و گرچه هیچ یک از این جوایز را نبرد، اما در میان سینمادوستان جایگاهی جدی دارد. این فیلم بارها و بارها در میان بهترین فیلم‌های تاریخ سینما جای گرفته و از سال 2008 تاکنون در راس 250 فیلم برتر در سایت آی.ام.دی.بی به رای مردم قرار دارد.

کارگردان «رستگاری در شائوشنگ» یعنی فرانک دارابونت به تازگی به عنوان رییس گروه داوران جشنواره فیلم زوریخ امسال معرفی شد. این فیلم براساس داستان کوتاهی از استیون کینگ به نام «ریتا هیروث و رستگاری در شائوشنک» ساخته شده است. در فیلم رابینز در نقش اندی دوفرین و فریمن در نقش الیس «رد» ردینگ بازی می‌کنند.

نظر شما