شناسهٔ خبر: 21159 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بورس وزارت علوم: مسئولیتی در قبال دانشجویان ایرانی نروژ نداریم

مدیر کل بورس واعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: مسائل مربوط به دانشجویان ایرانی در کشور نروژ توسط وزارت امور خارجه پیگیری می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ احمد غلامی درخصوص برنامه سازمان امور دانشجویان برای جلوگیری از سیاست های دولت نروژ که اقدام به اخراج دانشجویان ایرانی کرده است گفت: این دانشجویان چون بورسیه نیستند ما به عنوان اداره کل بورس مسئولیتی در قبال این دانشجویان نداریم. این دانشجویان بحث ویزا و اقامت دارند و مسائل آنها از سوی وزارت امور خارجه پیگیری می شود.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان افزود: ما علاقمند هستیم که هرچه زودتر مشکل این دانشجویان حل شود و در صورت لزوم برای اینکه مشکل این دانشجویان هرچه زودتر رفع شود آمادگی داریم با وزارت امور خارجه دراین زمینه همکاری کنیم.

وی ادامه داد: تعداد کمی از دانشجویان بورسیه در این کشور تحصیل می کنند که مشکلی ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دولت نروژ به سه دانشجوی ایرانی دوره دکتری رشته های مهندسی اعلام کرد به علت احتمال تاثیر مطالعات آنان بر تقویت دانش هسته ای در ایران، باید تا یک ماه آینده خاک نروژ را ترک کنند.

دو دانشجو پس از اعتراض اجازه ادامه تحصیل یافتند و  دانشجوی دیگر نیز منتظر حکم نهایی اداره مهاجرت است ، این احکام به دستور پلیس امنیت نروژ  و توسط اداره مهاجرت  صادر می شود .

پلیس امنیت نروژ پیش ازاین ویزای ۶۴ دانشجوی ایرانی رشته های فنی را برای ورود به خاک این کشور لغو کرده بود.

 

نظر شما