شناسهٔ خبر: 21150 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی دانشکده هنرهای ایرانی اسلامی اجرایی شد

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب اساسنامه دانشکده هنرهای ایرانی اسلامی خبر داد و اعلام کرد که راه اندازی این دانشکده مراحل پایانی اجرایی خود را طی می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدحسین  ایمانی خوشخو رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مراحل راه‌اندازی دانشکده هنرهای ایرانی و اسلامی توضیح داد: دانشکده هنرهای ایرانی و اسلامی از دستاوردهای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اساسنامه آن به تصویب رسیده است و هم اکنون مراحل اجرایی خود را برای آغاز به کار طی می کند.

 

او با اشاره به ضرورت راه اندازی این دانشکده یادآور شد: با راه اندازی این دانشکده می توان هنرهای فراموش شده اصیل ایرانی را با نگاه آکادمیک حفظ کرد و در جهت توسعه آن با ضوابط علمی گام برداشت.

 

ایمانی خوشخو درباره تعداد اندک متقاضیان تحصیل در رشته های هنرهای ایرانی و اسلامی در مقایسه با سایر هنرها و همچنین تعداد اندک استادان این رشته ها بیان کرد: هدف اصلی ما کیفیت است نه کمیت اما با این حال  علاقه مندان بسیاری وجود دارند که مایل به تحصیل در رشته های هنرهای ایرانی و اسلامی هستند اما چون این رشته ها تاکنون از جایگاه رسمی و آکادمیک برخوردار نبوده اند به ناچار سراغ دیگر رشته های هنرهای تجسمی می روند و به تدریج صحن هنرهای سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی ما از وجود چنین علاقه مندانی خالی می شود.

 

معاون هنری اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظایف اصلی این دانشکده تأکید کرد: شناسایی استعدادها و هدایت آنها به سمتی که به حفظ این هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی منجر شود از جمله وظایف اصلی این دانشکده خواهد بود که در این راستا از استادانی که در این زمینه صاحب دانش و تجربه هستند استفاده خواهد شد.

 

رییس دانشگاه علم و فرهنگ در خاتمه درباره نوع معماری این دانشکده هم گفت: نوع معماری آن متناسب با ویژگی های معماری ایرانی و اسلامی خواهد بود و مباحث مکانی آن نیز در دست بحث و بررسی است.

 

راه اندازی دانشکده هنرهای ایرانی و اسلامی از جمله دغدغه های محمود فرشچیان نگارگر پیشکسوت کشورمان بود که سه سال پیش در دیدار محمدرضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي و محمدحسین ایمانی خوشخو دبیر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با این نگارگر پیشکسوت مطرح شد که پیشنهاد محمود فرشچیان پذیرفته شد و مباحث اجرایی آن در دستور کار این شورا قرار گرفت.

 

نظر شما