شناسهٔ خبر: 21147 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمدعلی نجفی: اولویت کاریم در وزارت علوم شفاف‌سازی است

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شفاف‌سازی از ویژگی‌های سرپرستی‌ام در وزارت علوم است گفت: از تصمیم رئیس جمهور در معرفی وزیر جدید وزارت علوم بی‌خبرم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم ختم پدر اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شما به عنوان وزیر علوم انتخاب شوید؟ اظهار داشت: هر چیزی احتمال دارد، اما از تصمیم رئیس جمهور بی‌خبرم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به سرپرستی وزارت علوم آیا می‌توانید به مسئولیت خود به عنوان دبیر کمیته هماهنگی اقتصادی برسید؟ بیان کرد: خیر، دیگر نمی‌توانم در این کمیته باشم.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از ویژگی‌های سرپرستی من بر وزارت علوم این است که شفاف‌سازی را در دستور کار قرار می دهم و اگر تغییراتی لازم باشد، آن را اعمال خواهم کرد.

نجفی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در جلسه تودیع و معارفه خود گفته‌اید «اگر من به جای فرجی‌دانا بودم، از کوره در می‌رفتم»، یادآور شد: من اینگونه نگفتم و صحبتم در راستای شخصیت فرجی‌دانا بود.

وی ادامه داد: من گفتم اگر شاید جای فرجی‌دانا بودم، از کوره در می‌رفتم؛ نگفتم که حتما از کوره در می‌روم و این بیان من در راستای شخصیت و سجایای اخلاقی فرجی‌دانا بود که در برابر بعضی انتقادهای بعضا نادرست، صبر کرد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در مورد تشکیل کمیته‌ای برای بررسی بورسیه‌های قانونی در دولت گذشته خاطر نشان کرد: گزارشی تاکنون از این کمیته ارائه نشده و اگر گزارشی ارائه دهند، آن را اعلام می‌کنیم.

نظر شما