شناسهٔ خبر: 21133 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمال تبریزی: برای پخش "سرزمین کهن" منتظر تیم جدید هستیم

کمال تبریزی در سخنانی به ورود خود به شبکه نمایش خانگی مذاکره با مسئولان درباره سریال "سرزمین کهن" و داستان سریال "ابله" اشاره کرد و گفت: سریال ابله درباره نویسنده داستان های پلیسی و جناحی است که به خاطر تخیل قوی ای که دارد با موقعیتهایی روبرو می شود که نمی تواند جزو تخیلاتش است یا واقعیت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، کمال تبریزی چهارشنبه ۵ شهریور در حاشیه مراسم خداحافظی با سریال "شاهگوش" و افتتاحیه سریال "ابله" در جمع خبرنگاران در ابتدا به حاشیه های ایجاد شده برای "سرزمین کهن" اشاره کرد و گفت: "سرزمین کهن" کاری است که برای آن به شکل سنگینی هزینه شد ولی قطعا به نقطه ای خواهد رسید که کامل شده و نمایش داده می شود.

وی با اشاره به ساخت سریال ابله برای شبکه خانگی نیز گفت: البته من فکر نمی کنم که از این به بعد فقط در شبکه نمایش خانگی کار کنم بلکه حتما در تلویزیون هم کار خواهم کرد منتهی اگر شرایط تلویزیون مثل زمان حاضر باشد و مسئولانی که هم اکنون در آن مشغول کارند فکر می کنم نه تنها من بلکه خیلی از هنرمندان و همکاران دیگر هم دوست ندارند در چنین شرایطی کار کنند چون متاسفانه برای تلویزیون تفاوتی میان دوغ و دوشاب وجود ندارد و اتفاقا شاید برعکس هم باشد.

کارگردان "سرزمین کهن" با بیان اینکه تلویزیون شرایط نامناسب و نامساعدی دارد یادآور شد: هم اکنون بسیاری از هنرمندانی که خواستگاهشان از تلویزیون بوده است تمایلی ندارند که در این مدیوم کار کنند و همانطور که مخاطبان تلویزیون کاهش پیدا کرده اند ارتباط بین هنرمندان و تلویزیون هم کاهش پیدا کرده و این به خاطر مسئولان تلویزیون با هنرمندان است. فکر می کنم اگر شرایط تلویزیون تغییر کند خود من شخصا دوست دارم در تلویزیون کارکنم چون تلویزیون مخاطب خاص خود را دارد و بسیاری از آدمها شاید وسع خرید یک دی وی دی به قیمت ۳ هزار تومان را نداشته باشند اما یک تلویزیون دارند که برنامه های ان را نگاه کنند.

وی گفت: مهم این است که ما در تلویزیون آن کاری که به لحاظ مضمون و برخورد با مخاطب درست است، انجام دهیم. اگر این مهم در نظر گرفته شود دوباره همان اتفاق یعنی افزایش مخاطب برای تلویزیون رخ می دهد و تلویزیون می تواند به روزهای اوج خود بازگردد و مخاطب خود را پیدا کند.

کارگردان مارمولک بیان کرد: ما سریال های ایرانی بسیاری داشته ایم که زمان پخش آنها از تلویزیون، شهر خلوت می شد تا مردم آن سریال ها را در منزل ببینند اما مدت زیادی است که دیگر چنین سریالهایی نمی بینیم. البته فکر می کنم اینکه میرباقری، من وحسن فتحی به شبکه خانگی می آییم دو نکته تاثیرگذار دارد. اول اینکه توجه دیگر کارگردانان را به شبکه نمایش خانگی جلب می کند چون این شبکه ویژگی های مخصوص به خود را دارد و دوم اینکه رقابت خوبی در عرصه سریال سازی در مواجهه با تلویزیون ایجاد می کند یعنی حداقل خود مسئولان تلویزیون نیز متوجه می شوند برای جذب مخاطب باید اصول و قواعدی را رعایت کنند.

تبریزی خاطرنشان کرد: امیدواریم سریال ابله به گونه ای باشد که ادامه پیدا کند و برای اولین و آخرین بار نباشد. ما همیشه تلاش خود را انجام می دهیم در عین اینکه بتوانیم همزمان مسائلی را یاد بگیریم چون برای اولین بار است که این کار را انجام می دهیم. به هر حال هدف ما این است که این روند در آینده هم ادامه پیدا کند و ما ارتباط جدیدی با مردم و مخاطبان پیدا کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی "همیشه پای یک زن در میان است" در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره اینکه چه توافقات جدیدی میان او و تلویزیون برای پخش سرزمین کهن انجام شده است گفت:  هم اکنون تیمی از مدیران و مسئولان در تلویزیون هستند که فکر نمی کنم بتوانیم با آنها به توافق برسیم . امیدوارم و خیلی دلم روشن است که مشکلات سرزمین کهن حل می شود و به زودی به پخش خواهد رسید.

این کارگردان سینما و تلویزیون در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری درباره حضور مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی و بعد بازگشت دوباره وی به تلویزیون عنوان کرد: مهران مدیری جزو کارگردانان سینما نیست. داوود میرباقری، حسن فتحی و من که در عرصه سینما کار می کنیم و نوع ارتباطمان با مخاطبان فرق می کند هدفمان این است که این طیف از مخاطبان سینما را جذب کنیم. آقای مدیری یک سابقه قدیمی دارد و طبیعتا در تلویزیون می تواند موفق تر باشد و اصلا جنس کارهای او جذابیت و جایگاه خود را دارد، با کار ما متفاوت است و نباید مقایسه شود.

تبریزی با اشاره به حال  و هوای سینمایی آثار مجموعه ای که وارد شبکه نمایش خانگی می شوند گفت: ما بیشتر این نکته را در نظر داریم که حال و هوایی را که در سینما است وارد شبکه نمایش خانگی کنیم کما این که این اتفاق در همه جای دنیا رخ می دهد. سریال سازی بسیار قوی شده است. سریال هایی در خور توجه با بازیگران خاص بوجود آمده و شکل و شمایل تازه ای پیدا کرده اند و شما می توانید شکل و شمایل سینما را در قالب سریال در قسمت های مختلف ببینید. این آثار حتی ریتم و جذابیت خاص خود را پیدا کرده اند و توانسته اند مردم را به سمت خود بکشانند در هر صورت این حال و هوا از سینما می آید ولی در زمینه سریال و مجموعه سازی فعالیت می کند.

وی با اشاره به تاثیر این نوع سریال سازی در شبکه نمایش خانگی گفت: این اثار حال و هوای تازه ای ایجاد می کنند که باعث می شوند تلویزیون هم به فکر بیافتد و در عرصه جذب مخاطب رقابت کند. نوع برنامه سازی های ما دیگر دموده شده و باید کارهای دیگری انجام دهیم.

کارگردان سریال ابله درباره زمان تولید این سریال، لوکیشین ها و دیگر جزئیات این اثر توضیح داد: سریال ابله از ۱۰ شهریور به تدریج آماده فیلمبرداری می شود و ما از ۲۰ مهرماه اولین قسمت ها را وارد بازار می کنیم. لوکشین های این کار هم در مکان های مختلفی قرار دارد و ما به دلیل هویتی که این طور کارها دارند سعی کردیم در مکانهای بخصوصی لوکشین ها را کار کنیم.

وی درباره فیلمنامه این سریال گفت: من فکر می کنم طالب زاده فیلمنامه خاصی را نوشته است و در واقع یک "سرزمین کهن" دیگر شده است. این یک کار موثر است و ما تاکنون چنین فضایی را در شبکه نمایش خانگی نداشته ایم و قرار است با حس و فضایی جدید مواجه شویم.

تبریزی با اشاره به داستان فیلمنامه "ابله"  توضیح داد: داستان این اثر درباره نویسنده فیلمنامه سینمایی است که داستانهای پلیسی و جناحی می نویسد و به خاطر تخیل قوی ای که دارد وارد ماجراهایی می شود. این تخیل قوی به نوعی وارد زندگی اش می شود و با موقعیت هایی برخورد می کند که نمی داند اینها جزء تخیلاتش است  یا واقعیتی است که با آن زندگی می کند.

وی در پایان گفت: این به دلیل تخیل بیش از حد این شخصیت است بنابراین در این داستان خیال با واقعیت ترکیب می شوند و شما نمی دانید کدام بخش خیال است و کدام بخش واقعیت و خود این روند ، ساختار فضای کمدی را در کار ایجاد می کند و باعث می شود که اتفاقات استثنایی رخ دهند. امیدوارم قصه جذابی که طالب زاده نوشته برای همه جذاب باشد.

 

نظر شما